Studiu. O companie plăteşte la bugetul de stat suficient pentru salariile a 23.000 de pompieri

de N.B.    |    20 Sep 2012   •   18:26
Studiu. O companie plăteşte la bugetul de stat suficient pentru salariile a 23.000 de pompieri

Taxele plătite de o singură companie sunt suficiente pentru a acoperi salariile a 23.000 de pompieri sau pentru ca un sfert din şcolile din ţară să funcţioneze. Este vorba despre cel mai mare producător de băuturi răcoritoare din lume, Coca Cola, care a măsurat în premieră impactul pe care îl are propria activitate asupra societăţii.

Studiul, care a fost realizat sub coordonarea profesorului de la Universitatea Georgetown Ethan B. Kapstein, a analizat datele aferente anului fiscal 2010, ajungând la concluzia că la o valoare adăugată directă de 48 de milioane de euro, realizată de cele două companii din România -  Coca-Cola România şi Coca-Cola HBC România - este generată în economie în mod direct sau indirect o valoare adăugată de 446 de milioane de euro(0,37% din PIB).

Astfel, potrivit profesorului Ethan B. Kapstein, un guru la nivel mondial în strategii economice de dezvoltare durabilă, producătorul de băuturi răcoritoare a vărsat, în 2010, la bugetul de stat, prin taxe şi impozite, peste 204 milioane de euro, adică mai mult de jumătate de procent din toate veniturile fiscale ale statului român.

"Incluzând taxa pe valoare adăugată şi alte impozite care sunt plătite pentru salarii, vedem că se plăteşte o sumă semnificativă către
buget. Cam 46% din întreaga valoare adăugată generată de acest sistem merge la stat", a arătat profesorul Kapstein.

Dincolo de taxe, amprenta companiei asupra societăţii se masoară şi în impactul direct şi indirect pe care îl are asupra oamenilor: Cei 1.800 de angajaţi ai companiilor Coca Cola ajung să genereze circa 17.500 de locuri de muncă în mod indirect.

Directorul general Coca Cola Hellenic pentru România, Stephane Batoux, a explicat că rezultatul studiului arată faptul că "fiecare euro valoare adăugată produsă de Coca Cola generează alţi 8 euro în restul economiei naţionale".

De asemenea, directorul de operaţiuni pentru Coca-Cola România, Evguenia Stoichkova, a precizat că impactului pozitiv asupra economiei pe care îl are compania se adaugă proiectele de responsabilitate socială ale companiei, atât în ceea ce priveşte protecţia mediului, precum "Green Danube", dar şi o serie de proiecte derulate în domeniul educaţional, cu circa 400 de şcoli din România.


x close