Antena 3 Economic Conținut plătit Cum Sa iti Alegi Biroul Pentru Munca De Acasa? 6 Sfaturi

Cum Sa iti Alegi Biroul Pentru Munca De Acasa? 6 Sfaturi

de Georgiana Adam    |    02 Mar 2021   •   07:00
Cum Sa iti Alegi Biroul Pentru Munca De Acasa? 6 Sfaturi Pixabay

În ziua de astăzi, din ce în ce mai mulți oameni sunt forțați să lucreze de acasă, lucru care imediat îi face să se gândească la cum să amenajeze biroul de acasă pentru a spori productivitatea.

Pentru unii dintre noi, astfel de cheltuieli sunt acoperite de angajator, dar și dacă nu e cazul, un birou potrivit poate face diferența în viața ta profesională pentru mult timp de acum încolo.

De aceea, astăzi ne-am propus să te ajutăm să-ți alegi biroul ideal pentru home office!

1. Încearcă un birou reglabil.

Sigur, nu e primul lucru care-ți trece prin minte atunci când te gândești la muncă, dar un birou reglabil poate face o diferență uriașă în cum te simți tu la birou. Reglând înălțimea biroului poți alterna poziția de lucru, iar astfel eviți toate efectele negative ale unui stil de viață sedentar excesiv. Biroul reglabil încurajează de asemenea o postură corectă atunci când lucrezi, reducând durerile de spate, umeri, gât, și așa mai departe. Mai puțină durere asociată cu munca înseamnă mai multă muncă, ceea ce la rândul său înseamnă că termini mai repede ce ai de făcut!

2. Gândește-te la ce vei folosi biroul.

Evident, diferite munci necesită birouri diferite. Spre exemplu, dacă job-ul tău implică o imprimantă, un scanner și multă aparatură de genul, vei avea nevoie de un birou spațios, eventual unul în formă de L (ca să poți separa zona calculatorului de restul aparatelor). În schimb, dacă tot ce-ți trebuie este un laptop discret, poți economisi spațiu și poți alege un birou mai mic. Dacă un PC ar fi mai indicat decât un laptop, iarăși, ar putea fi o idee bună să investești într-un birou cu spațiu dedicat hard-ului, tastaturii ș.a.m.d.

Ce plănuiești să faci cu biroul te ajută să decizi ce birou cumperi!

3. Ia în considerare postura.

O postură corectă depinde foarte mult de scaunul, dar și de biroul ales. În general, pentru a menține o postură corectă atunci când stai pe scaun, este recomandat ca tălpile tale să se odihnească drept pe podea, iar spatele să fie drept. Totodată, trebui să te asigură că umerii tăi nu se lasă în jos prea mult, dar nici nu se ridică pentru a scrie la calculator, deoarece asta poata creea dureri de spate. Nu în ultimul rând, pentru o sănătate oculară optimă, se recomandă ca ecranul calculatorulu să fie undela la 15 cm sub nivelul ochilor.

Asta înseamnă că trebuie să fii atent la înălțimea biroului - pentru cei mai mulți oameni, e ideal un birou de 70-75 cm!

4. Materialul biroului nu trebuie neglijat.

Suprafața biroului este de-obice de trei feluri: de metal, de lemn sau laminată. Biroul de metal este rezistent, însă greu și neplăcut mai ales atunci când petreci mult timp la birou. Cel de lemn este elegant, însă asta-l face și mai scump. Pe lângă asta, un birou de lemn este mai delicat și se zgârie mai ușor. Biroul laminat este, din multe puncte de vedere, ideal deoarece laminatul sporește rezistența și confortul.

5. Sertare, sertare, sertare!

Desigur, un birou cu multe sertare va costa ceva mai scump decât unul fără spațiu de depozitare, iar asta poate fi tentant în primă fază. Însă ia în considerare necesitățile meseriei. Dacă în job-ul tău, folosești multe hârtii, pixuri, capsatoare și așa mai departe, s-ar putea să vrei ca biroul tău să aibă un spațiu dedicat de depozitare, deoarece un birou dezordonat și aglomerat nu place nimănui.

În schimb, dacă nu ai nevoie decât de un creion și o gumă de șters (pe lângă laptop, desigur), poți pota pentru un birou mai simplist, fără spații de depozitare!

6. Cât de ușor se mută biroul?

Sigur, acum ai așezat deja biroul în fața ferestrei, dar cine știe pentru cât timp îl vei folosi? Poate că la un moment dat, dintr-un motiv sau altul, vei vrea să muți biroul în altă parte a camerei, altă încăpere, sau chiar altă locuință.

De aceea, e bine să iei în considerare și cât de ușor/greu este biroul de mutat, dacă are roți sau alte asemenea. N-ai vrea să zgârii parchetul mai târziu doar pentru că nu te-ai gânsit cum trebuie când l-ai cumpărat, nu?

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close