Pandemia de covid-19 o oportunitate pentru creşterea sectorului e-Commerce

de Georgiana Adam    |    14 Ian 2021   •   12:40
Pandemia de covid-19 o oportunitate pentru creşterea sectorului e-Commerce

Pandemia de COVID-19 a fost o provocare excepțională pentru companiile din întreaga lume și a scos în evidență rolul extrem de important pe care comerțul electronic îl poate juca în această criză.

Deși, digitalizarea este o direcție care implică alocarea unei cantități mari de resurse financiare, de care multe companii din acest domeniu s-ar putea să nu dispună, implementarea corectă a acesteia a devenit un criteriu esențial în alegerea consumatorului și a dus la o creștere semnificativă a vânzărilor în acest sector.

Cum afectează pandemia obiceiurile consumatorilor în România

Criza sanitară a avut un impact uriaș asupra pieței de consum și a obiceiurilor de cumpărare și a oferit o oportunitate fără precedent pentru creșterea sectorului de e-Commerce. Conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions cu privire la industria comerțului electronic din România, numărul total al persoanelor care au ales să facă cumpărături online a crescut cu 13% anul acesta, comparativ cu anul precedent, iar cheltuielile medii au înregistrat o creștere de 41%.

Un alt beneficiu incontestabil pe care pandemia de COVID-19 l-a adus este accelerarea digitalizării, nu doar la nivelul companiilor care au fost nevoite să își mute rapid activitatea din offline în online, dar și în ceea ce privește obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor.

Conform specialiștilor cunoscutului website cu coduri promoționale și cupoane Promocodius există un potențial imens de creștere pentru sectorul e-Commerce, deoarece în anul 2019 doar 23% din populația României a făcut achiziții online. În plus, companiile, au posibilitatea de a-și crește profitabilitatea prin adoptarea unor modele de dynamic pricing, care implică stabilirea prețurilor online, în funcție de datele disponibile, adaptate periodic categoriei de clienți căreia i se adresează. Această metodă oferă o abordare care permite stabilirea prețurilor într-un mod flexibil, în funcție de costurile proprii, marja de profit dorită, cererea pieței și prețurile concurenților. În acest fel poate fi stabilit un preț optim la momentul potrivit, ca răspuns la cerere și la competiție, iar clienții pot beneficia în orice moment de prețuri accesibile, de coduri de reducere și pot achiziționa produse mult mai ieftin.

În plus, clienții care vor să economisească bani în timp ce își fac cumpărăturile online au la dispoziție platforme care actualizează promoțiile în timp real. Spre exemplu, un client care ar putea fi interesat de achiziționarea unor articole de fashion dintr-un magazin online ca Modivo, vor găsi toate ofertele, cupoanele promoționale sau reducerile actualizate pe https://promocodius.com/ro/magazine/modivo-cod-reducere - cod promoțional Modivo sub forma unei liste complete de oferte, coduri de cupoane sau reduceri valabile la momentul respectiv, precum și alte informații utile, cu privire la serviciile disponibile care pot fi utilizate.

Cum va arăta piața de e-Commerce în 2021

Anul 2020 a adus o creștere neașteptată pentru această industrie, fiind propulsată rapid în topul industriilor profitabile, care au realizat anul acesta, un salt de cel puțin doi ani. 

Specialiștii estimează că această creștere va continua și în 2021. Companiile vor continua să investească în digitalizare și în dezvoltarea aptitudinilor digitale ale angajaților, iar din ce în ce mai mulți antreprenori își vor începe propria afacere online.

La nivel global, se preconizează că această industrie va ajunge la 6,5 trilioane de dolari până în 2022.

Aplicațiile de livrare vor continua să fie percepute ca soluții rapide, care răspund nevoii de distanțare socială și ajută la economisirea timpului petrecut la cumpărături și vor deveni un canal din ce în ce mai important de cumpărare pentru clienți și în perioada următoare.

Mai mult decât atât, unele aspecte precum creșterea dorinței de a susține producătorii locali, digitalizarea rapidă sau serviciile de proximitate ar putea duce la accelerarea unor modele de vânzare noi, în care factori ca sănătatea și sustenabilitatea devin extrem de importanți pentru creșterea satisfacției clientului și implicit pentru dezvoltarea afecerii într-un mod responsabil și sustenabil.

Parteneri
x close