Drumurile proaste costă România 250 de milioane de euro pe an

de M.Z.    |    28 Sep 2012   •   08:59
Drumurile proaste costă România 250 de milioane de euro pe an Foto: Agerpres

Drumurile proaste costă România peste 200 de milioane de euro pe an. Banii risipiţi de transportatori în ambuteiaje sunt recuperaţi de la noi odată ce marfa plimbată pe şosele ajunge la raft. Ca să nu păţească la fel, străinii care fac transporturi din vestul Europei spre Grecia şi Turcia preferă rutele ocolitoare.

Pe unele porţiuni de pe Centura Capitalei, viteza de deplasare scade spre 5 km/oră.

Abia începuseră lucrările de refacere a drumului, când autorităţile au tăiat bugetul şi totul a îngheţat. Cu banii plătiţi până acum, adică 3.000.000 de euro, s-au reabilitat câţiva kilometri. Fiecare groapă înseamnă cheltuieli în plus.

"Costul nostru se duce în marfa de pe raft, în combustibil mai mult, în scăderea siguranţei circulaţiei, în noxele care rămân", spune Ion Lixandru, reprezentant al Uniunii Naţionale a Transportatorilor.

Pierdem şi pentru că România nu se află pe harta transportatorilor de marfă dintre vestul Europei, Grecia şi Turcia. Cei mai mulţi aleg rute ocolitoare. Ajung în Zagreb, merg pe autostradă până în Serbia, ajung la bulgari şi apoi la Salonic sau Istanbul. O altă variantă este cu feribotul din Italia către Grecia.

În total, pierderile României se ridică la peste 250.000.000 de euro pe an. Tot la pierderi putem adăuga şi investiţiile pe care le-am ratat în ultimii ani din cauza infrastructurii deficitare, având în vedere că aari companii din industria auto i-au preferat pe vecinii noştri.

Lucrul pe şantiere avansează însă greu şi cu bani puţini. Compania de Autostrăzi a preferat să cheltuiască numai în acest an aproape jumătate de miliard de euro pentru reabilitarea a două şosele de munte: Transalpina şi Drumul Naţional Focşani-Ojdula, dar nici acestea nu sunt gata.

Până acum, Transaplina a "înghiţit" 335.000.000 de euro. Nici la Focşani-Ojdula nu e mai bine, având în vedere că doar trei sferturi din drum a fost reabilitat. Oficialii din Transporturi nu au nicio explicaţie logică şi dau vina pe greaua moştenire.

Autostrăzile neterminate mai au o şansă anul viitor, dacă vor fi alocaţi destui bani în bugetul pe 2013.


Investiţii pierdute din cauza infrastructurii


- Fabrică de maşini Mercedes-Benz
- Fabrică de componente auto Mitsubishi
- Fabrică de componente auto Audi




Alegeri 2020
Alegeri 2020
x close