×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Jurnalul de economie, cu Daniel Apostol. Cum ne crește telefonul mobil coșul de cumpărături

17 Iun 2019   •   10:33
Jurnalul de economie, cu Daniel Apostol. Cum ne crește telefonul mobil coșul de cumpărături 8
Sursă foto: captură antena 3

Daniel Apostol a prezentat la ”Jurnalul de economie”, câteva aspecte asupra modului în care puteți pierde bani fără să vă dați seama, doar utilizând telefonul mobil atunci cand vă aflați la cumpărături.

UTILIZAREA TELEFONULUI MOBIL LA CUMPĂRĂTURI CREŞTE SUMA CHELTUITĂ CU 41%
- Cumpărătorii care au folosit telefonul mobil au cheltuit în medie 34 lire sterline
- Cei care nu au folosit telefonul - o sumă medie de 24 lire sterline
- S-au achiziţionat în medie 21 de produse, față de 14 
- S-au consumat 17 minute faţă de 13.

Folosirea telefoanelor mobile în timpul unei vizite la supermarket ne scoate din buzunare cu peste 40 de procente mai mulți bani, arată o cercetare preluată de Press Association și citată de Agerpress.

Cercetarea, realizată de Universitate din Bath, a constatat că persoanele care fac cumpărături se deplasează prin magazine într-un ritm mai lent atunci când utilizează telefoanele mobile pentru mesaje, rețele de socializare sau apeluri.

 Aceștia petrec mai mult timp printre rafturi și descoperă produse suplimentare cu fiecare secundă pe care o petrec pe telefonul mobil, fapt care se reflectă în cheltuirea unei sume suplimentare semnificative.


CUM NE CREŞTE TELEFONUL MOBIL COŞUL DE CUMPĂRĂTURI
- Cu 45-58 % mai multe produse puse în coș
- Telefonul mobil distrage atenția
- Cu cât timpul de utilizare e mai lung, cu atât coșul devine mai scump
- Nu telefonul propriu-zis determină mai multe cumpărături, ci efectul acestuia asupra capacităţii noastre de concentrare

Clienții participanți la primul studiu din cadrul cercetării au adăugat cu 45% mai multe produse în coșul de cumpărături pe când foloseau telefonul mobil, în timp ce persoanele participante la un al doilea studiu au adăugat cu 58% mai multe produse.

O cauză posibilă ar fi aceea că utilizarea telefonului mobil are efectul de a-i distrage pe oameni de la lista de cumpărături planificată și de la așa numitul comportament "pe pilot automat", în care clienții urmează drumul obișnuit către produsele achiziționate frecvent.

Vizionarea unui număr mai mare de obiecte le poate readuce în memorie necesitatea reimprospatarii stocurilor pentru anumite produse sau pur și simplu ii inspiră să facă achiziții suplimentare.

Paradoxul este că, potrivit unuia dintre autorii studiului, magazinele își făceau griji că nu cumva clienții să fie distrași de la a cheltui bani atunci când folosesc telefoanele mobile. Rezultatele cercetării făcute de Universitatea din Bath arată exact opusul. Cu cât timpul petrecut pe telefon este mai mare, cu atât vei cheltui o sumă mai mare. 


CUM SCAPI DE CUMPĂRĂTURI SUPLIMENTARE
- Lasă telefonul deoparte când faci cumpărături
- Concentrează-te pe lista ta de shopping
- Fii atent la listă dar și la prețuri


CUM S-A DESFĂŞURAT CERCETAREA
 - În primul studiu, 294 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 şi 73 de ani
 - În cel de-al doilea studiu, 117 clienţi, cu vârste între 19 şi 80 de ani
 - Cumpărături în patru supermarketuri din Suedia
 - Subiecții au purtat ochelari pentru detectarea elementelor de mediu către care purtătorul îşi îndreaptă privirea.
 - Cercetătorii au cuantificat timpul petrecut în magazin
 - S-a înregistrat timpul când ''s-au fixat'' asupra unui produs sau etichetă de preţ
 - S-a analizat traiectoria clientului și utilizarea mobilului
 - Bonurile de la casele de marcat -  evaluarea sumelor cheltuite. 

 Pe de altă parte, autorii studiului menționează că nu este neapărat un lucru rău pentru cumpărători.

 O vizită mai lungă și mai pitorească prin magazine îți poate aduce aminte de produse de care ai uitat că ai nevoie sau poți descoperi produse     care să îți permită realizarea unui meniu mai inspirat. 


sati