Antena 3 CNN Economic Jurnalul de economie. Utilizarea telefonului mobil la cumpărături crește suma cheltuită cu 41%

Jurnalul de economie. Utilizarea telefonului mobil la cumpărături crește suma cheltuită cu 41%

Jurnalul de economie. Utilizarea telefonului mobil la cumpărături crește suma cheltuită cu 41%
Sursa foto: Captură Antena 3
01 Iul 2019   •   10:53

Jurnalul de economie” atrage atenția asupra modului în care puteți pierde bani fară să vă dați seama, doar utilizând telefonul mobil atunci când vă aflați la cumpărături.

Utilizarea telefonului mobil la cumpărături crește suma cheltuită cu 41%
- Cumpărătorii care au folosit telefonul mobil au cheltuit în medie 34 lire sterline
- Cei care nu au folosit telefonul - o sumă medie de 24 lire sterline
- S-au achiziţionat în medie 21 de produse, față de 14 cumpărate de cei fără telefon. 
- S-au consumat 17 minute faţă de 13.

Folosirea telefoanelor mobile în timpul unei vizite la supermarket ne scoate din buzunare cu peste 40 de procente mai mulți bani, arată o cercetare preluată de Press Association și citată de Agerpress. Cercetarea, realizată de Universitate din Bath, a constatat că persoanele care fac cumpărături se deplasează prin magazine într-un ritm mai lent atunci când utilizează telefoanele mobile pentru mesaje, rețele de socializare sau apeluri. Aceștia petrec mai mult timp printre rafturi și descoperă produse suplimentare cu fiecare secundă pe care o petrec pe telefonul mobil, fapt care se reflectă in cheltuirea unei sume suplimentare semnificative.

Cum ne crește telefonul mobiș coșul de cumpărături 
- Cu 45-58 % mai multe produse puse în coș
- Telefonul mobil distrage atenția
- Cu cât timpul de utilizare e mai lung, cu atât coșul devine mai scump
- Nu telefonul propriu-zis determină mai multe cumpărături, ci efectul acestuia asupra capacităţii noastre de concentrare

O cauză posibilă ar fi aceea că utilizarea telefonului mobil are efectul de a-i distrage pe oameni de la lista de cumpăraturi planificată și de la așa numitul comportament "pe pilot automat", in care clienții urmează drumul obișnuit către produsele achiziționate frecvent. Vizionarea unui număr mai mare de obiecte le poate readuce în memorie necesitatea reîmprospătării stocurilor pentru anumite produse sau pur și simplu ii inspiră să facă achiziții suplimentare. Paradoxul este că, potrivit unuia dintre autorii studiului, magazinele își făceau griji ca nu cumva clientii sa fie distrați de la a cheltui bani atunci când folosesc telefoanele mobile. Rezultatele cercetarii arată exact opusul. Cu cât timpul petrecut pe telefon este mai mare, cu atat vei cheltui o sumă mai mare. 

Cum scapi de cumpărături suplimentare 
- Lasă telefonul deoparte când faci cumpărături
- Concentrează-te pe lista ta de shopping
- Fii atent la listă dar și la prețuri

 

×
Subiecte în articol: Jurnalul de economie
Parteneri
Guvernul a decis: Toate pensiile vor fi livrate înainte de Paşte!
x close