Antena 3 CNN Economic Luna în care unii români primesc şapte facturi la gaze. Pontul dat de specialişti, ca să ieşi din haos

Luna în care unii români primesc şapte facturi la gaze. Pontul dat de specialişti, ca să ieşi din haos

Milena Niță
1 minut de citit Publicat la 16:27 15 Mai 2023 Modificat la 16:27 15 Mai 2023
facturi gaze
Luna în care unii români primesc şapte facturi la gaze. Pontul dat de specialişti, ca să ieşi din haos Sursa foto: Antena 3 CNN

Compania Enel tocmai i-a anunțat pe clienți că va calcula aceste facturi și că se emit în această perioadă facturile pentru perioada octombrie-ianuarie, iar în zilele următoare vor veni și facturile pe perioada februarie-martie, plus cea pe aprilie. 

"Zilele acestea emitem facturile pentru perioada de consum octombrie-ianuarie, iar pe parcursul lunii mai vom emite facturile aferente consumului lunii februarie și luna martie", este mesajul Enel, transmis clienţilor.

Deci în total vor fi șapte facturi. 

"Într-adevăr, mulți consumatori nu au mai primit de foarte mult timp facturi, totul din cauza multiplelor modificări care au fost în anul 2022. 

Furnizorii au invocat necesitatea de a modifica și remodifica softurile. 

În momentul de față, marele pericol este să avem facturi cu sume foarte mari, dar să existe și diverse elemente care nu sunt clare sau n-au fost clare și care să nu mai poată să fie modificate, având în vedere că a trecut o anumită perioadă de depunere a unor declarații sau unor acte birocratice. 

Știm cu toții că anul trecut, pentru foarte multe acțiuni, ca să primești compensare sau plafonare, un consumator trebuia să depună o factură. 

Dumitru Chisăliţă: "Consumatorul trebuie să solicite furnizorului o eșalonare"

Au fost multiple situații în care dacă treceai la un FUI (Furnizor de Ultimă Instanță - n.r.), consumatorii nu mai depuneau, iar acum, dacă îți vine factura de acum șase luni de zile, practic ești bun de plată pentru că nu mai ai timp să depui această declaraţie decât din acest moment pentru viitor, iar cu trecutul rămâi bun de plată. 

În același timp, trebuie să spunem că există varianta ca în situația în care cineva primește o factură pe mai multe luni din urmă poate să își facă o eșalonare la plată, dar și aici trebuie să anunțe furnizorul că va face această plată eșalonată.

În caz contrar, riscă fie să plătească penalități, fie să plătească penalități și să rămână și fără gaze naturale sau energie electrică pentru că va fi deconectat. 

Deci e important pentru consumatori, legea dă acest drept, dar e necesar ca acest consumator să solicite furnizorului o eventuală eșalonare a situației în care primești facturi restante pe mai multe luni", a explicat Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă, luni, la Antena 3 CNN.

×
Parteneri
x close