Antena 3 CNN Externe Apple vrea să integreze inteligenţa artificală în browser-ul Safari. Reuşita ar putea diminua dominaţia Google

Apple vrea să integreze inteligenţa artificală în browser-ul Safari. Reuşita ar putea diminua dominaţia Google

Andrei Paraschiv
1 minut de citit Publicat la 22:24 07 Mai 2025 Modificat la 22:24 07 Mai 2025
om trecand pe langa logo apple
Acțiunile Alphabet au scăzut cu 6%, în timp ce Apple a scăzut cu aproximativ 2%. Foto: GettyImages

Apple "analizează activ" remodelarea browserului "Safari" de pe dispozitivele sale pentru a se concentra pe motoare de căutare bazate pe inteligență artificială. Această mișcare ar putea diminua dominația Google pe piața profitabilă a căutărilor, scrie CNN.

Directorul executiv al Apple, Eddy Cue, a depus mărturie în procesul antitrust intentat de Departamentul de Justiție al SUA împotriva Alphabet, afirmând căutările pe Safari au scăzut pentru prima dată luna trecută, lucru pe care l-a atribuit faptului că utilizatorii apelează din ce în ce mai mult la inteligența artificială, potrivit raportului.

Analiștii au estimat că Google este motorul de căutare implicit în browserul Apple, o poziție râvnită, pentru care Google plătește aproximativ 20 de miliarde de dolari anual, adică aproximativ 36% din veniturile sale din publicitatea generată prin browserul Safari.

Pierderea acestei poziții ar putea pune presiune pe Google, tocmai în contextul în care se confruntă cu o concurență acerbă din partea startup-urilor de inteligență artificială, precum OpenAI și Perplexity. Apple a încheiat deja un acord cu OpenAI pentru a oferi ChatGPT ca opțiune în Siri, în timp ce Google încearcă să obțină un acord până la jumătatea anului pentru a integra tehnologia sa de inteligență artificială Gemini în cele mai recente dispozitive Apple.

Cue a spus că este convins că furnizorii de servicii de căutare bazate pe inteligență artificială, inclusiv OpenAI și Perplexity AI, vor înlocui în cele din urmă motoarele de căutare standard, cum ar fi Google, și că Apple va adăuga aceste platforme ca opțiuni în Safari în viitor, potrivit raportului.

"Îi vom adăuga pe listă – probabil că nu vor fi cei din oficiu", a declarat Cue.

Luna trecută, Google i-a asigurat pe investitorii tehnologici că investițiile sale în inteligență artificială au alimentat randamentele afacerii sale cruciale din publicitate, după ce profitul și veniturile din primul trimestru au depășit așteptările.

"Pierderea exclusivității la Apple ar trebui să aibă consecințe foarte grave pentru Google, chiar dacă nu există măsuri suplimentare", a declarat analistul Gil Luria de la DA Davidson.

"Mulți agenți de publicitate își investesc toată publicitatea în motoarele de căutare la Google, deoarece este practic un monopol, cu o cotă de piață de aproape 90%. Dacă ar exista alte alternative viabile pentru motoarele de căutare, mulți agenți de publicitate ar putea muta o mare parte din bugetele lor publicitare de la Google către aceste alte platforme", a subliniat analistul.

×
x close