24 Aug 2009   •   18:32
Bacteria care cauzează cancerul la colon, identificată de cercetătorii americani 127
bacterie
O echipă de cercetători americani a identificat bacteria care stă la baza apariţiei cancerului la colon. Potrivit oamenilor de ştiinţă, este vorba despre aceeaşi bacterie care provoacă apariţia diareii la copii şi adulţi, arată Science Daily.

Studiul pe şoareci, condus de cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins din SUA, a arătat că Bacteroides fragilis (ETBF), o bacterie care provoacă apariţia diareii, determină apariţia cancerului la colon.

"În cazul în care ceea ce vedem la şoareci este valabil şi pentru oameni, inflamările cronice cauzate de această bacterie deteriorează materialul genetic din celulele colonului şi le permite să crească necontrolat. Ea favorizează, astfel, dezvoltarea tumorilor?, a declarat Drew Pardoll, expert al Universităţii Johns Hopkins.

Potrovit aceluiaşi studiu, 35% dintre copii şi adulţi sunt purtători ai bacteriei ETBF. Cercetătorii susţin că bacteria conduce la cancerul de colon în combinaţie cu alte bacterii din intestin.