Cercetătorii au descoperit o tehnică pentru ştergerea amintirilor traumatizante

de Antena3.ro   •   02 Noi 2010   •   18:30
Cercetătorii au descoperit o tehnică pentru ştergerea amintirilor traumatizante 429
Foto: sharpbrains.com
Ştiinţa pare că ajunge rapid din urmă viitorul, având în vedere că, marţi, cercetătorii americani au anunţat că au descoperit o metodă prin care pot fi şterse pentru totdeauna amintirile traumatizante, transmite Daily Mail. Astfel, este deschisă calea către medicamentele care acţionează eficient împotriva sindromului posttraumatic.

Cercetătorii de la universitatea americană John Hopkins au efectuat testele pe şoareci. Ei au reuşit să elimine din creier proteina care este responsabilă cu reapariţia senzaţiei de teamă. După eliminarea proteinei, şoarecii nu s-au mai speriat de sunetele foarte puternice din trecut.

Prin urmare, ceea ce era prezentat până acum ca un scenariu de film SF, a fost transpus în realitate de cercetători. Ei au descoperit metoda prin care pot fi şterse amintirile dureroase.

Acest concept a fost prezentat în filmul “Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Strălucirea eternă a minţii neprihănite)”, din anul 2004.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind - trailer

"Când are loc un eveniment traumatizant, acesta creează o amintire dureroasă, care poate dura o viaţă întreagă şi poate avea efecte devastatoare asupra persoanei respective. Studiul nostru descrie mecanismele moleculare şi celulare implicate în acest proces şi deschide calea către posibilitatea de manipulare a acelor mecanisme, cu ajutorul unor medicamente, administrate în paralel cu şedinţele de terapie comportamentală, la care recurg persoanele suferind de sindrom posttraumatic", a declarat Richard L. Huganir, coordonatorul studiului.