x close

China, "pregătită complet" pentru un RĂZBOI VALUTAR. Iată ce presupune

de A.M.P    |    04 Mar 2013   •   09:22
China, "pregătită complet" pentru un RĂZBOI VALUTAR. Iată ce presupune 482 Foto: thefancy.com

China este "pregătită complet" pentru un război valutar, a declarat viceguvernatorul băncii centrale Yi Gang, cerând însă marilor puteri economice să respecte un acord convenit în cadrul G20 pentru evitarea unor astfel de confruntări, potrivit presei locale, citate de AFP.
   
Apelul viceguvernatorului vine după ce miniştrii de finanţe ai statelor G20 au încercat, în februarie, să calmeze temerile legate de un posibil război pe pieţele valutare.
   
Rezervele valutare ale Chinei, suficiente să cumpere tot aurul băncilor din lume, DE DOUĂ ORI

Aceste temeri au fost alimentate de deprecierea recentă a yenului japonez, evoluţie pusă de critici pe seama manipulării monedei de către autorităţile de la Tokyo pentru obţinerea de avantaje în faţa altor exportatori din Asia.
   
Războiul valutar poate fi evitat dacă economiile importante respectă concluziile reuniunii G20 că politica monetară trebuie să fie în primul rând un instrument pentru politica economică internă, a spus Yi, citat de agenţia de presă Xinhua.
   
"China este pregătită complet. Atât în privinţa politicilor monetare cât şi a altor mecanisme, China va lua în considerare politicile neconvenţionale implementate de băncile centrale ale altor ţări", a spus el.
   
Coreea de Sud a semnalat, de asemenea, că ar putea interveni pentru a deprecia wonul, întrucât aprecierea monedei afectează exportatorii.
   
Rezervele valutare ale Chinei depăşesc 3.300 de miliarde de dolari, iar economia ţării este puternic orientată spre export.

Experţii susţin că un aşa-numit "război valutar" între diferite state ale lumii, care au anumite interese economice, reprezintă un fenomen care ar putea fi înţeles astfel: mărfurile exportate de o ţară anume sunt exact ca cele din rafturile unui magazin, iar când valoarea monedei se diminuează, preţul produselor se duce în jos, aşa că rezultă o intensificare a vânzărilor, notează manager.ro

În cazul unui magazin, când un concurent scade preţul produselor, atrage mai mulţi cumpărători, însă celelalte magazine vor avea probleme.


Citeşte mai multe despre:

razboi
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati