Antena 3 CNN Externe Coliziunea a două găuri negre de dimensiuni diferite, simulată de astrofizicienii americani

24 Noi 2010   •   13:10

Astrofizicienii americani au reuşit să simuleze o coliziune între două găuri negre cu dimensiuni diferite, ceea ce reprezintă o realizare importantă pentru oamenii de ştiinţă. Cercetătorii au mai realizat astfel de simulări, însă numai cu găuri negre de dimensiuni apropiate, informează msnbc.com.

„Atunci când două găuri negre se ciocnesc în realitate, dimensiunile lor sunt diferite” a explicat Carlos Lousto de la Institutul Tehnologic din Rochester. „Este o problemă complexă, care a putut fi rezolvată numai cu ajutorul unor supercomputere”, a adăugat omul de ştiinţă.

Simularea a fost finalizată în urma a trei luni de muncă şi cu ajutorul unor aparate performante de la Centrul de Calcul Avansat din Texas.

Experţii NASA au anunţat, în urmă cu o săptămână, descoperirea celei mai noi găuri negre cunoscute până acum. Aceasta se află în apropierea cosmică, la aproximativ 50 milioane de ani lumină de pământ. Este veche de aproximativ 30 de ani şi reprezintă o oportunitate unică pentru studierea gărurilor negre încă de la formare.

Subiecte în articol: gaura neagra simulare SUA