Antena 3 CNN Externe Descoperire importantă în Franţa: Amprente de dinozaur, vechi de peste 150 milioane ani (VIDEO)

07 Oct 2009   •   19:24

Mai mulţi pasionaţi de geologie şi paleontologie au găsit în estul Franţei un set de amprente de dinozaur, vechi de peste 150 de milioane de ani. Oamenii de ştiinţă nu au nicio îndoială că este vorba despre urme autentice de dinozaur.

Amprentele, care s-au păstrat foarte bine în ciuda trecerii timpului, măsoară între un metru şi jumătate şi doi metri în diametru. Cercetătorii studiau zona de mai mult timp, pentru că şi în trecut au găsit aici importante dovezi paleontologice.

Urmele descoperite aparţin unor dinozauri din familia sauropodelor, care măsurau aproximativ 30 de metri în lungime, aveau gâturile şi cozile foarte lungi şi cântăreau între 30 şi 40 de tone.

Urmele au fost descoperite în aprilie de către un grup de paleontologi amatori, care au înfiinţat şi o societate ştiinţifică. Specialiştii de la Universitatea Bernard din Lyon şi cei de la Centrul Naţional Francez pentru Cercetare Ştiinţifică au autentificat descoperirea.

O descoperire similară a avut loc în 2004. Atunci, au fost găsite peste o mie de amprente de dinozaur, în aceeaşi regiune.

Urmele au ieşit la suprafaţă în urma eroziunii solului. Cercetătorii speră să scoată la suprafaţă şi alte urme, care să le permită să estimeze numărul dinozaurilor care tranzitau regiunea.

Antena 3