x close

Directorii Goldman Sachs, despre clienţi: Sunt nişte muppets. Vezi cum scapă bancherii de produsele indezirabile

de A.M.P    |    14 Mar 2012   •   17:47
Directorii Goldman Sachs, despre clienţi: Sunt nişte muppets. Vezi cum scapă bancherii de produsele indezirabile 482 Foto: guardian.co.uk

Un director demisionar al Goldman Sachs a lansat un atac public fără precedent la adresa "culturii toxice şi distructive" a băncii, într-un articol publicat în New York Times, devenind primul angajat care critică deschis instituţia financiară, relatează Bloomberg.
   
Greg Smith, director executiv şi şef al operaţiunilor cu instrumente financiare derivate ale Goldman Sachs în Europa, va pleca din bancă după 12 ani de activitate, acuzându-i pe directorul general Lloyd Blankfield şi pe preşedintele Gary Cohn că au pierdut controlul asupra politicii băncii.
   
"Particip la şedinţele de vânzări ale instrumentelor derivate şi niciun singur minut nu se vorbeşte despre cum pot fi ajutaţi clienţii. Este vorba doar despre cum se pot face cât mai mulţi bani de pe urma lor", afirmă Smith, absolvent al Universităţii Stanford.
   
Atacul său se adaugă criticilor din partea politicienilor şi protestatarilor care acuză Goldman Sachs de declanşarea crizei financiare din 2008 şi de obţinerea de profit în detrimentul clienţilor.
   
"Articolul va aduce în mod sigur prejudicii băncii. În mod evident este un articol scris cu mare convingere. Probabil că a câştigat suficienţi bani pentru a nu fi deranjat că nu va mai fi angajat vreodată în serviciile financiare şi va lucra într-un domeniu complet diferit, precum educaţia", a declarat John Purcell, fondator al firmei de analiză a pieţei Purcell&Co în Londra.
   
Smith nu a putut fi contactat pentru comentarii, dar reprezentanţii Goldman Sachs i-au respins criticile.
   
"În opinia noastră, putem avea succes numai dacă clienţii noştri au succes. Acest adevăr fundamental stă la baza comportamentului nostru", se arată într-un comunicat al Goldman Sachs.
   
Smith a acuzat conducerea băncii că promovează angajaţi care obţin deseori profituri prin convingerea clienţilor de a cumpăra produse de care banca vrea să scape.
   
"Mi se face silă cât de cinic se vorbeşte despre jecmănirea clienţilor. În ultimele 12 luni au văzut cinci directori generali care îşi numesc proprii clienţi muppets (apelativ peiorativ echivalent cu ignoranţi n.r.), uneori în mail-urile interne", a scris bancherul.
   
Goldman Sachs a obţinut recent unul dintre cele mai scăzute scoruri într-un studiu privind reputaţia companiilor, potrivit companiei de cercetare a pieţei Harris Interactive.

Citeşte mai multe despre:

Goldman Sachs banca
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati