Antena 3 CNN Externe Două specii de dinozauri au fost descoperite în Peninsula Arabică

Două specii de dinozauri au fost descoperite în Peninsula Arabică

07 Ian 2014   •   19:30

Fosilele a două specii de dinozauri care au trăit pe actuala Peninsulă Arabică au fost descoperite de o echipă internaţională de paleontologi, a precizat, marţi, un grup de cercetători suedezi, potrivit MEDIAFAX.

Aceşti cercetători au descoperit scheletele dinozaurilor, datate cu aproximativ 72 de milioane de ani în urmă, în nord-estul Arabiei Saudite, pe ţărmul Mării Roşii, a indicat Universitatea din Uppsala într-un comunicat.

Această regiune, în prezent deşertică, se afla pe atunci lipită de coasta Africii şi avea o climă ecuatorială, iar "masa terestră a Arabiei era în cea mai mare parte sub apă".

Fragmentele de schelet sunt vertebre caudale de titanozaur, un erbivor din familia sauropozilor, care măsura "probabil peste 20 de metri lungime", şi dinţi de Abelisaurus, un biped carnivor din familia teropodelor, cu o lungime de aproximativ şase metri.

"Sunt primii dinozauri cu anatomie recognoscibilă care au fost semnalaţi în Peninsulã Arabică", a explicat Benjamin Kear, paleobiolog australian la Universitatea din Uppsala.

"Fosilele dinozaurilor sunt excepţional de rare în Peninsula Arabică, doar câteva oase extrem de fragmentate, menţionate în bibliografia de până acum", a adãugat Benjamin Kear.

Acest lucru se explică prin raritatea rocilor sedimentare transportate de cursurile de apă din această regiune, în epoca dinozaurilor.

"Dinozauri asemănători au fost descoperiţi în Africa de Nord, Madagascar şi chiar în America de Sud", se menţionează în comunicatul universităţii suedeze.

Descoperirea cercetătorilor suedezi, australieni şi saudiţi în timpul săpăturilor efectuate sub controlul autorităţilor saudite a fost prezentatã în numărul de la sfârşitul lunii decembrie al revistei PLOS ONE.

Subiecte în articol: descoperiri arheologi