Într-o cursă în care echipele au mizat pe o singură intrare la boxe, scopul Mercedes era să-i oblige pe adversari să schimbe cauciucurile mai devreme, astfel încât să aibă un parcurs mai lung cu noile pneuri, iar uzura accentuată a acestora să-i încetinească în finalul cursei.
Unul dintre conducătorii echipei Mercedes, Toto Wolff, a recunoscut după cursă că a fost vorba de un fals pitstop pentru a-i destabiliza pe rivali. "Ştiam că Williams are dificultăţi cu privire la uzura pneurilor şi că o oprire mai devreme i-ar fi pus pe gânduri. Ar fi putut declanşa o intrare la standuri. A fost un pic de joc, care nu a funcţionat. Soţia mea (n.r. - Susie Wolff, pilot de teste la Williams) mi-a trimis un mesaj, spunându-mi: ?Voi credeţi că ne puteţi păcăli. Ha Ha Ha?", a declarat directorul executiv al Mercedes AMG.
FIA nu acceptă astfel de trucuri din motive de securitate. Articolul 23.11 din Regulamentul sportiv al Formulei 1 prevede că "personalul echipelor are permisiunea de intra pe linia standurilor cu puţin timp înainte de a fi necesar să lucreze la un monopost şi trebuie să se retragă imediat ce a terminat".
Totuşi, este dificil de stabilit dacă o echipă a încercat un fals pitstop sau doar a fost o schimbare de strategie, reunţând la a mai chema un pilot la standuri din diverse motive. Din această cauză, comisarii FIA nu au deschis o procedură împotriva echipei Mercedes la Marele Premiu de la Silverstone. Pentru a elimina suspiciunile, FIA le va cere echipelor să prezinte dovezi care să arate că renunţarea la schimbul de pneuri nu a fost o capcană pentru adversari, altfel va fi considerată o încălcare a regulamentului. Forul internaţional va informa toate echipele de această situaţie la Marele Premiu al Ungariei de la Hungaroring, din 26 iulie.
Ştiri video recomandate