Antena 3 CNN Externe Haos bancar în Marea Britanie: Clienți lăsați fără bani chiar în ziua de salariu, din cauza unor probleme tehnice majore

Haos bancar în Marea Britanie: Clienți lăsați fără bani chiar în ziua de salariu, din cauza unor probleme tehnice majore

I.C.
1 minut de citit Publicat la 12:04 28 Feb 2025 Modificat la 12:04 28 Feb 2025
GettyImages-1977075709
Pană digitală în sistemul bancar britanic: Accesul la conturi, blocat chiar în ziua de salariu. Foto: Getty Images

Unele dintre cele mai mari bănci din Marea Britanie se confruntă cu probleme tehnice, vineri, lăsând numeroși clienți fără acces la banii lor, chiar în ziua de salariu. Este pentru a doua lună consecutiv când instituții bancare de top se confruntă cu astfel de dificultăți în apropierea datei de plată a salariilor, scrie Sky News.

Potrivit platformei Downdetector, care monitorizează funcționarea serviciilor online, au fost raportate creșteri semnificative ale numărului de probleme la Lloyds Bank, Halifax, Nationwide, TSB, Bank of Scotland și First Direct.

Atât Nationwide, cât și First Direct au confirmat existența unor probleme cu sistemele lor de online banking, mulți clienți fiind în imposibilitatea de a-și accesa banii.

Într-un mesaj publicat pe site-ul său, Nationwide a transmis că „unele plăți primite sau trimise în prezent sunt întârziate”, dar a precizat că „restul serviciilor funcționează normal”. Totodată, banca a menționat că debitările directe și ordinele de plată sunt procesate conform programului, însă anumite plăți sunt puse în așteptare și vor fi procesate în scurt timp. Clienții au fost informați că nu este necesar să ia nicio măsură suplimentară.

La rândul său, First Direct a confirmat că atât aplicația mobilă, cât și platforma sa online se confruntă cu „probleme legate de plăți”.

Grupul Lloyds Banking, care deține Lloyds Bank, Halifax și Bank of Scotland, a transmis, printr-o declarație pentru publicația Money: „Știm că unii dintre clienții noștri întâmpină dificultăți cu serviciile de internet banking și aplicațiile mobile. Ne cerem scuze pentru această situație și lucrăm pentru a remedia problema cât mai curând posibil”.

Și TSB a publicat un mesaj similar: „Suntem conștienți că unii dintre clienții noștri întâmpină probleme la conectarea în aplicația mobilă și în platforma de internet banking. Ne cerem scuze pentru această situație și lucrăm intens pentru a o remedia. Vom reveni cu actualizări cât de curând posibil”.

×
x close