Antena 3 CNN Externe Mapamond A livrat pizza pentru 4 dolari pe oră, iar acum deține un adevărat imperiu fast-food în SUA. Povestea incredibilă a lui Nadeem Bajwa

A livrat pizza pentru 4 dolari pe oră, iar acum deține un adevărat imperiu fast-food în SUA. Povestea incredibilă a lui Nadeem Bajwa

Adrian Dumitru
4 minute de citit Publicat la 22:20 14 Sep 2025 Modificat la 22:20 14 Sep 2025
angajat la o pizzerie taie o pizza
Foto cu caracter ilustrativ: Getty Images

În 1991, Nadeem Bajwa a emigrat în Statele Unite din Pakistan. În timp ce studia la facultate, în Indiana, a lucrat în mai multe locuri, inclusiv ca livrator de pizza pentru lanțul Papa John’s, unde câștiga 4,25 dolari pe oră. Astăzi, la 58 de ani, Bajwa deține un adevărat imperiu în domeniul fast-food. El este unul dintre cei mai mari francizați Papa John’s din America de Nord, cu peste 270 de locații în întreaga țară, scrie CNBC.

De asemenea, el este CEO al Bajco Group, companie pe care a cofondat-o împreună cu cei doi frați ai săi, și deține un portofoliu diversificat de afaceri, care include construcții, tehnologie, contabilitate, rețeaua Papa John’s și altele.

Drumul lui Bajwa spre succes nu a fost deloc ușor. Când avea puțin peste 20 de ani, a fost primul din familia sa care s-a mutat în Statele Unite, unde s-a confruntat cu numeroase provocări.

„Venirea în SUA a fost prima dată când am zburat cu avionul. Nu mai zburasem niciodată”, a spus Bajwa. „Mi-a fost greu și să urc în avion, era plin și eu eram singur. Am trecut prin multe emoții, dar eram determinat să reușesc”.

El spune că a resimțit un șoc cultural intens și a avut nevoie de timp pentru a învăța limba, nefiind fluent în engleză la acea vreme. „Câteodată, când ești departe de familie și ești singur, este foarte, foarte greu”, a mărturisit Bajwa. Pentru a-și plăti studiile, Bajwa și-a luat mai multe joburi part-time.

„În prima vară am avut trei joburi. Spălam vase dimineața, livram pizza după-amiaza și lucram la Taco Bell noaptea târziu”, a declarat el pentru CNBC Make It.

„Locuiam în Fort Wayne, Indiana. Am început să livrez pentru Papa John’s când au venit în oraș și, de acolo, mi-a plăcut foarte mult, iar sumele primite ca bacșiș erau foarte bune, ceea ce m-a ajutat mult”, a spus el.

A urcat rapid treptele la Papa John's

Bajwa a urcat rapid în ierarhia Papa John’s. Până la absolvirea facultății, în 1996, trecuse deja de la livrator la manager de zonă. După terminarea studiilor, a trimis CV-uri pentru câteva posturi corporate, pentru că mereu se așteptase să urmeze o carieră de birou.

„Am trimis CV-uri pentru câteva joburi, și undeva în subconștient îmi doream să nu fiu acceptat, dar trebuia să încerc, pentru că era o bifă pe lista mea”, a spus el. „Nu voiam să rămân cu regretul că nu am încercat asta niciodată”.

„Dar când am căutat un job corporate, nu am găsit niciunul care să mă plătească mai mult decât câștigam deja la Papa John’s”, a explicat Bajwa. Din acest motiv, a decis să rămână în industria pizza și a ajuns să conducă mai multe restaurante înainte să devină francizat.

În iulie 2002, cu sprijinul familiei și al unor credite bancare, Bajwa și-a deschis primul Papa John’s în East Liverpool, Ohio.

„Am cumpărat echipamente la mâna a doua, foarte ieftine, și la acel moment am construit restaurantul cu jumătate din costul normal, pentru că am făcut mult din muncă eu însumi”, a spus el. „Am vrut să deschid cu cât mai puțini bani și să investesc mai mult în marketing”.

Bajwa spune că a învățat din greșeli

Costul pentru amenajarea primului restaurant a fost de aproximativ 150.000 de dolari. A învățat rapid câteva lecții din propriile greșeli. Înainte de deschidere, Bajwa s-a concentrat puternic pe promovare.

„Am făcut prea mult marketing, iar în prima zi jumătate din echipă a plecat, pentru că a fost haos”, a spus el. „Au venit prea mulți clienți pentru că am făcut prea multă reclamă, dar nu mi-am pregătit suficient oamenii pentru a face pizza. Atunci am învățat cât de important e să fii pregătit înainte de a deschide”.

La șase luni de la deschidere, restaurantul avea venituri peste așteptări, așa că a deschis rapid alte câteva.

„După două restaurante am crezut că e simplu. Am deschis imediat încă trei și, ghici ce? Nu aveam oamenii potriviți alături de mine și am început să ne confruntăm cu probleme”, a spus el. Echipa a fost nevoită să facă un pas înapoi și să își revină înainte de a încerca din nou expansiunea.

„A fost o perioadă în care am crescut prea repede și am dat de greu. În 2008, în timpul crizei economice, au fost vremuri grele”, a spus Bajwa. „Dar sunt recunoscător pentru acele eșecuri timpurii, pentru că m-au învățat tot ce știu astăzi”.

De-a lungul drumului, Bajwa a învățat importanța auto-reflecției. „Trebuie să rămâi umil, pentru că în ziua în care crezi că le știi pe toate, atunci începe decăderea ta.”

În 2024, Bajco Group a semnat un acord cu Papa John’s International pentru a dezvolta 50 de restaurante noi până în 2028. Bajwa a spus că obiectivul său este să ajungă la 500 de restaurante.

Pe lângă creșterea portofoliului Papa John’s, Bajwa și-a dezvoltat afaceri complementare: „Am creat un call center, o divizie de construcții, un birou de contabilitate offshore și o companie de tehnologie pentru a aduce eficiență în rețeaua noastră Papa John’s — care acum sunt afaceri separate și deservesc mai mulți clienți, dincolo de brandul Papa John’s”.

„Nu am visat niciodată la această creștere. M-am concentrat doar să fac totul cât pot de bine. Să învăț din greșeli, iar restul a venit de la sine”, a spus Bajwa. „Totul a început cu livrarea de pizza. Vă puteți imagina așa ceva?”

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close