Antena 3 CNN Externe Mapamond Aeroportul internațional care nu a pierdut niciodată bagaje, considerat „o minune a ingineriei”, se scufundă în ocean

Aeroportul internațional care nu a pierdut niciodată bagaje, considerat „o minune a ingineriei”, se scufundă în ocean

Mia Lungu
3 minute de citit Publicat la 16:26 11 Iul 2025 Modificat la 16:26 11 Iul 2025
aeroportul international kansai japonia golful osaka
Aeroportul Internațional Kansai din Japonia este construit pe două insule artificiale în Golful Osaka. Sursa foto: Getty Images

Aeroportul Internațional Kansai (KIX) din Japonia, construit pe două insule artificiale în Golful Osaka, a fost considerat cândva o minune a ingineriei. În prezent, acesta se scufundă în ocean.

Japonia ia măsuri imediate pentru a opri deteriorarea suplimentară a aeroportului, care se confruntă cu probleme continue de subsidență și se scufundă în golful Osaka.

Suprafața insulei a scăzut cu 3,84 metri, ridicând întrebări pe termen lung cu privire la durabilitatea și rezistența la furtuni a aeroportului, a raportat The Straits Times. Nu numai atât, proiectul s-a scufundat cu aproximativ 13,6 metri de la începerea construcției în 1980.

Ce probleme au apărut la fundația Aeroportului Kansai

Aeroportul a fost proiectat să plutească pe argila moale a fundului mării folosind tehnici sofisticate de îmbunătățire a solului atunci când a fost deschis în 1994. Cu toate acestea, subsidența timpurie a depășit previziunile, scăzând cu aproximativ 12 metri în primii 8 ani de funcționare.

Fundația de lut moale a aeroportului nu poate susține greutatea sa enormă. Creșterea nivelului mărilor și forțele naturale apropie treptat această minune a ingineriei de adâncuri, punând în pericol însăși existența sa în viitor.

Având în vedere că nu a pierdut niciun bagaj timp de peste zece ani, aeroportul a fost desemnat cel mai bun aeroport din lume pentru gestionarea bagajelor în 2024.

Aeroportul japonez a fost inițial lăudat ca un model de rivalitate economică regională și o soluție semnificativă la supraaglomerare, menită să reducă aglomerația de la aeroportul Osaka din apropiere. De atunci, KIX s-a extins pentru a găzdui atât călătorii interne, cât și internaționale, devenind un important centru aviatic.

KIX a primit, de asemenea, recunoaștere internațională pentru personalul său, eficiență și design arhitectural. Aproximativ 30,6 milioane de pasageri au călătorit către 91 de orașe din 25 de țări în 2024, trecând prin terminalele sale.

Ce măsuri se iau pentru a împiedica scufundarea terminalelor

Taifunul Jebi din 2018, care a adus inundații catastrofale și a subliniat importanța abordării problemei scufundării, a făcut evidentă vulnerabilitatea aeroportului. Acesta a fost închis temporar din cauza inundațiilor provocate de furtună.

Inginerii se concentrează pe stabilizarea structurii pentru a opri daunele suplimentare și pentru a garanta sustenabilitatea pe termen lung a aeroportului.

Operatorii au investit peste 150 de milioane de dolari pentru a consolida digurile și a crea drenuri verticale de nisip pentru a atenua presiunea apei de dedesubt, în scopul de a contracara scufundarea continuă.

Conform celor mai recente date, publicate în decembrie 2024, adâncimea medie a insulei artificiale, măsurată în 17 locuri diferite, a fost de numai 6 cm.

Pe cea de-a doua insulă, însă, suprafața solului a scăzut cu 17,47 m de la începutul construcției. În 2024, subsidența medie în cele 54 de puncte de măsurare ale acestei insule a fost de 21 cm.

Aeroportul internațional care nu a pierdut niciodată vreun bagaj

Aeroportul Internaţional din Kansai, în Japonia, se „mândreşte” că nu a pierdut niciodată vreun bagaj, în cei 30 de ani de activitate, informează AFP, potrivit Agerpres.

Însă, pentru angajaţii acestui aeroport care deserveşte regiunea Kansai din vestul Japoniei, în care se află metropolele Osaka şi Kyoto, această performanţă nu este una excepţională.

„Ne limităm la respectarea procedurilor şi regulilor şi facem ceea ce avem de făcut”, a explicat pentru AFP Tsuyoshi Habuta, supraveghetor la CKTS, una dintre companiile de manipulare a bagajelor din aeroport.

Nu este nevoie de „instruire specială” pentru Habuta şi echipele sale, care gestionează zilnic peste 3.000 de bagaje.

„Predăm obiectele fragile, cărucioarele, plăcile de surf şi schiurile direct pasagerilor”, a explicat el.

Bagajele sunt plasate pe banda rulantă "în termen de 15 minute de la sosirea avionului pentru a reduce stresul clienţilor", a precizat el.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

x close