Antena 3 CNN Externe Mapamond „Bun venit la Bologna”. Momentul în care o femeie care voia să ajungă la Berlin și-a dat seama că urcase în avionul greșit 

„Bun venit la Bologna”. Momentul în care o femeie care voia să ajungă la Berlin și-a dat seama că urcase în avionul greșit 

D.C.
3 minute de citit Publicat la 15:29 30 Mai 2025 Modificat la 15:29 30 Mai 2025
zbor
O pasageră în vârstă de 79 de ani și-a dat seama că a luat din greșeală un zbor către o altă țară FOTO: Getty Images

O pasageră în vârstă de 79 de ani și-a dat seama că a luat din greșeală un zbor către o altă țară atunci când a văzut pe fereastra avionului un semn cu mesajul „Bun venit la Bologna”, în timp ce ea voia să ajungă la Berlin.

Lena și-a rezervat un zbor către capitala Germaniei din Copenhaga, Danemarca. La Berlin urma să-l întâlnească pe fiul ei, Paul-Johan, pe data de 22 mai.

Pasagera a declarat pentru ziarul suedez Expressen că a ajuns la aeroport cu suficient timp înainte și și-a înregistrat bagajele, după care panoul de informații a îndrumat-o spre poarta de îmbarcare pentru zborul ei.

Când a ajuns la poartă, a văzut alți pasageri care urcau în avion, a grăbit pasul și a fost ultima care s-a îmbarcat, potrivit The Independent.

Însă, odată urcată în avion, a observat brandingul Ryanair peste tot. Ea trebuia să zboare cu EasyJet spre Berlin, dar pentru că i s-a permis să intre la poartă, Lena a crezut că ar putea fi o colaborare între cele două companii aeriene sau că a fost reprogramată fără să știe.

Locul ei era liber, așa că s-a instalat comod. Însă, în aer, lucrurile au devenit ceva mai ciudate când și-a dat seama că zborul dura mult mai mult decât de obicei.

Zborul de la Copenhaga la Berlin durează, de obicei, o oră, dar Lena a simțit că ceva nu era în regulă după o oră și jumătate.

La început, a crezut că era vorba de o întârziere. Dar când avionul Ryanair a aterizat, și-a dat seama că la mijloc a fost o confuzie, când a văzut pe panoul aeroportului cuvintele „Bun venit la Bologna”.

„Nu mi-a venit să cred”, a spus Lena.

S-a dovedit că eroarea a fost cauzată parțial de faptul că zborul easyJet al Lenei pleca de la aceeași poartă cu zborul Ryanair spre Italia, care decola chiar înaintea avionului easyJet.

Totuși, rămâne neclar cum a fost lăsată Lena să urce în avionul Ryanair, întrucât ea susține că și-a prezentat biletul și cartea de îmbarcare pe Aeroportul Copenhaga.

Într-un comunicat, Ryanair a declarat pentru The Independent: „Este responsabilitatea fiecărui pasager să se asigure că urcă în avionul corect, există mai multe puncte pe parcursul călătoriei care informează pasagerii despre destinația avionului, inclusiv ecranele de la poarta de îmbarcare și anunțurile făcute la bord.

Această pasageră trebuia să călătorească cu un zbor easyJet de la Copenhaga la Berlin pe 22 mai, care urma să se îmbarce de la poarta F8, după zborul nostru de la Copenhaga la Bologna, în care pasagera a urcat greșit, în ciuda faptului că ecranele de la poartă afișau clar numărul zborului și destinația (Bologna, nu Berlin).”

În Bologna, Lena a spus că i-a fost greu să-i facă pe angajați să înțeleagă situația ei, susținând că o femeie care lucra la Ryanair a acuzat-o că ea însăși a greșit.

„A fost atât nedrept... Am 79 de ani, călătoresc singură și am ajuns într-o situație foarte vulnerabilă”, a spus ea pentru Expressen.

Între timp, fiul ei o aștepta la Berlin, unde, în mod evident, nu a ajuns. În cele din urmă, a luat legătura cu el și i-a spus că se află la peste 800 de kilometri distanță.

Lena și-a întâlnit într-un final fiul, după ce a mers cu un taxi la Veneția, unde i s-a oferit cazare pentru noapte, apoi a luat un alt zbor către destinația dorită.

Ryanair a adăugat: „Odată ce am fost informați, am aranjat rapid cazare peste noapte și reprogramarea pasagerei pe următorul zbor disponibil către Berlin (prin Veneția)”.

Într-un comunicat, Aeroportul Copenhaga a spus că se desfășoară o investigație în acest caz.

„Noi, la Aeroportul Copenhaga regretăm profund situația și experiența avută de pasageră. Este, desigur, complet inacceptabil. Totuși, este important să subliniem că pasagera a trecut prin controlul de securitate și, prin urmare, nu a reprezentat un risc de siguranță prin faptul că s-a aflat în avionul greșit.

Așteptăm acum investigația amănunțită a companiei de handling la sol pentru a stabili cauza erorii. Pe baza rezultatelor, vom urmări îndeaproape situația și vom purta dialoguri privind procedurile companiilor de handling la sol pentru a preveni incidente similare”.

×
Etichete: zboruri avioane Berlin
x close