Redenumirea cafelei Americano, o doză de espresso cu adaos de apă, câștigă teren în Mexic, pe fondul tensiunilor în creștere dintre SUA și Mexic.
După cum a relatat CNN, acest rebranding este văzut ca un act subtil de rebeliune împotriva politicilor nepopulare ale guvernului SUA, după ce Administrația Trump a schimbat denumirea Golfului Mexic în Golful Americii.
Iar mulți dintre cei care susțin schimbarea numelui își manifestă frustrarea față de represiunea Statelor Unite asupra imigrației și, de asemenea, față de criminalizarea migranților fără documente.
Într-un videoclip publicat de principala companie de știri mexicană, pe 16 aprilie, Scarlett Lindeman, proprietara Café Cicatriz, își exprimă sprijinul pentru schimbare, spunând că, dacă angajații ei doresc să redenumească „Americano” în „Mexicano”, sunt liberi să o facă, deoarece „cuvintele chiar au putere”.
Anterior, într-o mișcare similară, cafenelele canadiene au redenumit tradiționalul Americano în Canadiano, dar dintr-un motiv complet diferit. Tendința a fost inițiată de Kicking Horse Coffee, o cafenea și o prăjitorie din Columbia Britanică, ca o aluzie jucăușă la brandingul național. Cu toate acestea, ulterior a stârnit controverse legate de identitatea, rădăcinile și cultura alimentelor, ceea ce a determinat în cele din urmă Kicking Horse Coffee să șteargă postarea.