Antena 3 CNN Externe Mapamond China a interzis băncilor să ofere clienților păpuși Labubu

China a interzis băncilor să ofere clienților păpuși Labubu

A.D.
1 minut de citit Publicat la 16:50 10 Iun 2025 Modificat la 16:50 10 Iun 2025
doua papusi labubu
Păpușile Labubu sunt atât de populare încât nu se mai găsesc la vânzare pe site-urile chinezești. Foto: Profimedia Images

Autoritățile chineze au interzis băncilor să atragă clienții cu extrem de popularele păpuși Labubu. Decizia a venit după ce Ping An Bank, cu sediul în Shenzhen, a lansat o promoție prin care oferea păpuși Labubu de la Pop Mart în mai multe orașe clienților noi care depun cel puțin 50.000 de yuani timp de trei luni.

Filiala din Zhejiang a autorității de reglementare financiară din China, Administrația Națională de Reglementare Financiară, a cerut băncilor locale să se abțină de la oferirea de avantaje neconforme pentru atragerea depozitelor, a relatat Bloomberg News .

Păpușile pufoase cu un zâmbet ascuțit au apărut pentru prima dată pe piață în 2019 și au devenit virale după ce Rihanna și Lisa din trupa K-pop BlackPink au fost fotografiate anul trecut cu astfel de jucării.

Păpușile Labubu sunt creația lui Kasing Lung, un artist născut în Hong Kong și crescut în Olanda. El a fost inspirat de mitologia nordică atunci când a creat personajele sale „Monștri” pentru o serie de cărți ilustrate în 2015, inclusiv Labubu.

Dincolo de păpuși, autoritatea de reglementare chineză dorește să oprească practica de a oferi clienților cadouri, care pot include și orez, electrocasnice mici și abonamente online, deoarece este îngrijorată că acest lucru va crește costurile băncilor și le va afecta marjele de profit.

Marjele de profit ale băncilor sunt la un nivel record în China. Banca centrală a Chinei a redus ratele dobânzilor de referință luna trecută pentru prima dată din octombrie, în încercarea de a proteja economia de impactul războiului comercial al lui Donald Trump. Câteva zile mai târziu, autoritățile au redus plafoanele ratelor dobânzilor la depozite pentru a proteja marjele de profit ale băncilor și a descuraja economiile.

Campania de marketing a băncii Ping An a devenit virală pe platforma de socializare chineză Xiaohongshu, cunoscută și sub numele de RedNote, și a stârnit un interes puternic din partea clienților, însă presa de stat a declarat că „nu este o soluție pe termen lung”.

Păpușile Labubu s-au epuizat pe site-urile de comerț electronic chinezești și pe canalele online oficiale ale Pop Mart, potrivit publicației de știri Yicai , deținută de grupul Shanghai Media.

×
x close