
Burberry intenționează să reducă cu 18% forța de muncă la nivel global până în 2027, în cadrul unui plan amplu de reducere a costurilor și relansare a afacerii, care se confruntă cu dificultăți. Casa de modă britanică de lux a anunțat miercuri că aproximativ 1.700 de locuri de muncă sunt în pericol, după ce a raportat o pierdere de 3 milioane de lire sterline (4 milioane de dolari) în ultimul an financiar, scrie CNN.
Veniturile au înregistrat, de asemenea, un declin accentuat în cele 12 luni încheiate pe 29 martie, potrivit rezultatelor preliminare publicate de companie. La fel ca alte branduri de lux, Burberry a fost afectată de o încetinire globală a cheltuielilor pentru produse de lux în ultimii ani, iar acțiunile companiei au scăzut cu 66% de la maximul istoric atins în aprilie 2023.
Reducerile de personal fac parte dintr-un set mai larg de măsuri ce urmăresc creșterea agilității operaționale, eficienței și profitabilității, într-o companie cu o tradiție de 169 de ani. Burberry a declarat că, până în anul financiar 2027, speră să obțină economii anuale de 100 de milioane de lire sterline (133 de milioane de dolari).
În ciuda pierderilor, acțiunile Burberry au crescut cu peste 9% miercuri dimineață, în urma anunțului privind rezultatele financiare și planul de restructurare. În raportul său, compania a menționat că "mediul macroeconomic actual a devenit mai incert, în contextul evoluțiilor geopolitice" – o posibilă referire la războiul comercial inițiat de preşedintele american Donald Trump.
În 2024, Joshua Schulman, un veteran al industriei modei de lux, a preluat funcția de director executiv al Burberry, cu misiunea de a revitaliza brandul. Într-o declarație făcută miercuri, Schulman a recunoscut că Burberry "operează într-un context macroeconomic dificil" și se află "încă în faza incipientă a redresării".
Printre măsurile de redresare se numără o concentrare reînnoită asupra produselor emblematice, cum ar fi trench-urile și eșarfele, precum și reducerea prețurilor la articole precum gențile și încălțămintea.
"Burberry se confruntă cu condiții dificile în sectorul de lux de nivel mediu. Nu are aceeași atracție ca rivalii săi ultra-luxoși, iar cumpărătorii aspiraționali sunt acum mai precauți, neavând acea rezervă financiară care să-i protejeze", a spus Susannah Streeter, analist senior la platforma de investiții Hargreaves Lansdown.