Antena 3 CNN Externe Marele pericol al campaniilor de dezinformare pe rețelele sociale. Exemplul Brexit, care a modificat radical direcția Marii Britanii

Marele pericol al campaniilor de dezinformare pe rețelele sociale. Exemplul Brexit, care a modificat radical direcția Marii Britanii

G.M.
1 minut de citit Publicat la 14:32 01 Dec 2024 Modificat la 14:44 01 Dec 2024
steag ue si marea britanie
Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, a explicat duminică la Antena 3 CNN că primul moment în care votul a fost influențat printr-o campanie masivă de dezinformare pe rețelele sociale a fost Brexitul. FOTO Getty Images

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, a explicat duminică la Antena 3 CNN că primul moment în care votul a fost influențat printr-o campanie masivă de dezinformare pe rețelele sociale a fost Brexitul. Atunci s-a modificat direcția Marii Britanii, iar asta a dus la pierderi masive și tensiuni sociale, a spus Pricopie.

Remus Pricopie a vorbit la Antena 3 CNN despre prezența la vot la alegerile parlamentare, mai mare decât acum 4 ani. El a explicat că prezența mică de atunci a fost în favoarea AUR, care nu existase până atunci. În opinia lui Pricopie, prezența acum va fi "spre 59%".

"În urmă cu 4 ani, am avut 33-34% participare la vot la alegerile parlamentare din 2020, adică foarte puțin și un anumit partid care n-a existat înainte de 2020 a intrat în Parlament, luând 10% din voturi din participarea de 34% adică de nicăieri. Practic a apărut pentru 3% din total român cu drept de vot. Au introdus un partid nou în Parlament, n-am să dau astăzi nume de politicieni și de partide. Acel partid a schimbat stilul de a aborda lucrurile în Parlament, respectiv a fost adăugată componenta de scandal și de haos. Acum vedem o ofensivă a acestui tip de a face politică. Eu cred că spuneam mai devreme, estimările tuturor, inclusiv colegilor mei de la SNSPA, au fost că acum vom avea undeva 56, 58, poate chiar 59% participare", a declarat Pricopie.

El a precizat că pentru diaspora, alegerile parlamentare au un impact mai mic, dar a subliniat că și acolo e o participare bună la vot.

În opinia lui Pricopie, românii s-au mobilizat la vot după alegerile prezidențiale turul 1 și au înțeles că "nu e în regulă să stea acasă și să îi lase pe alții să decidă pentru ei."

Întrebat cum au influențat votul rețelele sociale, Remus Pricopie a răspuns că în multe cazuri s-a demonstrat că "a fost vorba de state străine cu interese ostile."

"Brexitul a fost primul moment când, cu ajutorul unei campanii masive de manipulare și dezinformare, s-a modificat direcția unei țări la o diferență de câteva procente. Uitați-vă ce se întâmplă astăzi în Marea Britanie. Sunt în afara Uniunii Europene. Ieșirea din Uniunea Europeană înseamnă miliarde, zeci de miliarde, costuri pentru Marea Britanie. Tensiunea socială a crescut, lucrurile nu s-au liniștit", a declarat Remus Pricopie.

 

 

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close