Antena 3 CNN Externe NASA a descoperit una dintre cele mai mici planete din afara sistemului nostru solar

Sursa foto: Foto: npr.org
11 Ian 2011   •   09:50

Specialiştii NASA au descoperit una dintre cele mai mici planete situate în afara sistemului nostru solar. Exoplaneta, numită astfel pentru că orbitează în jurul unei alte stele decât Soarele, a fost „botezată” Kepler-10b, după telescopul spaţial cu ajutorul căruia a fost descoperită, arată npr.org.

Planeta are diametrul de 1,4 ori mai mare decât cel al Pământul şi a fost descoperită după opt luni de colectare a informaţiilor, au explicat experţii NASA. Acesta este prima planetă stâncoasă, asemănătoare Terrei, descoperită de telescopul Kepler.

Deşi are dimensiunea apropiată de cea a Pământului, nu există şanse ca pe exoplaneta Kepler-10b să existe viaţă. Asta pentru se află foarte aproape de steaua pe care o orbitează, temperatura de la sol putând ajunge la 2.500 de grade.

Cu toate acestea, exoplaneta are o importanţă destul de mare, întrucât deschide calea altor descoperiri planetare, susţin experţii NASA.

Subiecte în articol: planeta sistem solar NASA