Antena 3 CNN Externe Ninge pe Marte? Au fost descoperite cristale de gheaţă pe solul Planetei Roşii(FOTO)

30 Sep 2008   •   13:25

Sonda Phoenix, trimisă de NASA pentru a explora planeta Marte, a descoperit "nori" de cristale de gheaţă deasupra solului planetei. Cercetătorii americani susţin că descoperirea făcută este unică.

În cadrul unei conferinţe de presă de la sediul NASA din Washington, cercetătorii americani au explicat importanţa descoperirii. "Nimic asemănător nu a mai fost vreodată descoperit pe Marte." a spus Jim Whiteway, responsabil pentru staţia Meteorologică a sondei. În săptămânile următoare, cercetătorii vor încerca să găsească dovezi care să demonstreze că zăpada cade şi pe suprafaţa planetei Marte.

Deşi cercetătorii cunoşteau existenţa apei în stare solidă pe Marte, descoperirea zăpezii în atmosferă a fost o surpriză. Cu toate acestea, misiunea cea mai importantă a sondei Phoenix nu a fost îndeplinită. Aceasta nu a reuşit încă să detecteze molecule organice complexe care să indice faptul că pe planetă ar exista forme de viaţă.

Cercetătorii de la NASA consideră că proiectul "Phoenix", care a costat 428 de milioane de dolari, este un adevărat succes, informează "Los Angeles Times". Misiunea, concepută iniţial pentru 90 de zile, a fost extinsă pe perioadă nedeterminată de NASA, ceea ce însemnă că va continua până la uzarea totală a sondei.

Peter Smith, reprezentantul Universităţii din Arizona şi unul dintre iniţiatorii misiunii de pe Marte, a declarat că, în ultimele săptămâni de funcţionare, sonda Phoenix va fi folosită pentru o activitate nouă. Sonda este prevăzută cu un microfon care nu a fost folosit până în momentul de faţă. Pentru prima oară, microfonul va fi deschis şi planeta Marte va putea fi "auzită".

Sursa foto: http://phoenix.lpl.arizona.edu