Antena 3 CNN Externe Planetă ?devorată? de steaua în jurul căreia orbitează, suprinsă cu ajutorul telescopului Hubble (FOTO)

Sursa foto: planeta
25 Mai 2010   •   11:00

Cercetătorii NASA au reuşit să surprindă cu ajutorul telescopului spaţial Hubble imagini în care se poate vedea cum planeta cu cea mai ridicată temperatură la suprafaţă din Calea Lactee, WASP-12b, este ?mâncată? de "steaua-părinte". În cel mult zece ani, spun oamenii de ştiinţă, planeta WASP-12b ar putea dispărea.

WASP-12b se află la o distanţă relativ mică de steaua în jurul căreia orbiteaza. Supraîncălzirea şi foţa gravitaţională au determinat o formă alungită a planetei, arată oamenii de ştiinţă ai NASA.

"Se poate observa un nor imens în jurul planetei. Am identificat elemente chimice nemaivăzute până acum pe planetele din afara sistemului nostru solar", a declarat Carole Haswell, cercetător la Open University din Marea Britanie.

Apropierea dintre WASP-12b şi steaua sa este atât de mare, încât are nevoie de mai puţin de 24 de ore pentru a orbita în jurul acesteia.

Descoperirea cercetătorilor NASA a fost publicată în revista The Astrophysical Journal Letters.

Imaginea postată pe site-ul NASA a fost creată de oamenii de ştiinţă pe baza analizării datelor oferite de telescopul Hubble.

Subiecte în articol: NASA planeta
Mesaj RO-Alert în Slănic Prahova: ”Părăsiți zona!”