Antena 3 CNN Externe THR/TNS răspunde: Brandul de turism al României este original. Suntem dispuşi să modificăm

THR/TNS răspunde: Brandul de turism al României este original. Suntem dispuşi să modificăm

THR/TNS răspunde: Brandul de turism al României este original. Suntem dispuşi să modificăm
30 Iul 2010   •   20:27

Brandul de turism al României şi toate componentele sale sunt originale şi trebuie considerate originale, a anunţat, vineri, asocierea THR/TNS, într-un comunicat trimis ministerului Turismului, citat de Mediafax. Reprezentanţii THR/TNS susţin că existenţa elementelor grafice similare este relativ comună, având în vedere cantitatea seminifcativă de pe internet a acestor desene.

"Brandul de turism al României şi toate componentele sale au fost create de noi şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale", se arată în comunicatul asocierii THR/TNS, care mai precizează că este la dispoziţia Guvernului pentru rezolvarea neînţelegerii, oferindu-se chiar să realizeze lucrări suplimentare de grafică asupra izotipului.

În privinţa vizualului brandului, THR/TNS susţine că acesta a fost conceput ca urmare a unui proces complex, la care au luat parte reprezentanţi ai industriei de turism din România şi ai ministerului. În urma acestui proces au rezultat peste 70 de logo-uri şi mai mult de 30 de izotipuri, câteva dintre ele fiind testate ulterior pe pieţe, în mai multe etape, pentru a fi identificate cele preferate de eventualii vizitatori ai României.

"Izotipul a fost desenat de proprii noştri graficieni, în cadrul unui proces care a evoluat de la schiţe pe hârtie până la varianta finală, în format digital, trecând prin numeroase variante intermediare", se arată în răspunsul asocierii.

?Desenul prezentat în presă ca aparţinând domnului Nulens şi izotipul conţinut în identitatea vizuală turistică a României prezintă diferenţe semnificative de formă, culoare şi orientare, (...) iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene ce este produsă şi răspândită prin internet în fiecare zi în toată lumea şi numărul mare de variaţii executate în legătură cu fiecare dintre ele până se ajunge la forme finale. Cu toate acestea, THR/TNS doreşte să comunice clar că izotipul utilizat în identitatea vizuală a României a fost dezvoltat în mod specific pentru Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi că similitudinea cu celălalt desen, deşi remarcabilă, este absolut accidentală şi neintenţionată, o consecinţă a două procese creative complet diferite şi nerelaţionate", se spune în comunicatul trimis ministerului pentru a prezenta poziţia asocierii.

Noua identitate turistică a României

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a anunţat, vineri, printr-un comunicat de presă că a solicitat partenerului contractual în proiectul de realizare a brandului de turism al României poziţia oficială faţă de informaţiile apărute în presă pe marginea acestui subiect. Ministerul condus de Elena Udrea se află în mijlocul unui scandal după ce un blogger a descoperit că logo-ul folosit în campania de promovare a turismului românesc nu este original. Mai mult, pe o creaţie atât de "originală", care pe Internet costă doar câţiva cenţi, MDRT s-a oferit să plătească sute de mii de euro.

Brandul este realizat de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.

În comunicatul de vineri, MDRT precizează că nu a efectuat nicio plată către THR-TNS si nici nu va efectua plăti în cadrul acestui contract, până la clarificarea acestor aspecte.

Logo-ul şi sloganul, lansate joi la Shanghai, ar fi trebuit să coste aproape 900.000 de euro. Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.

Cristian Dorombach despre noul brand:

Antena3.ro

 

×
Parteneri
Explozie la Rafinăria Petromidia Năvodari. Plan roşu activat!
x close