Antena 3 CNN Externe Variaţiile genetice care predispun la infarct, identificate de oamenii de ştiinţă

Sursa foto: barbat
09 Feb 2009   •   14:42

O serie de variaţii genetice care predispun la infarct au fost identificate de cinci echipe de cercetători, anunţă AFP. Rezultatele studiilor acestora au fost publicate în revista Nature Genetics, transmite AFP.
Myocardial Infarction Genetics Consortium (Consorţiul pentru cercetări genetice asupra infarctului miocardic) a descoperit nouă regiuni genetice noi care cresc riscul de infarct miocardic precoce. Studiul a fost realizat cu ajutorul a 26.000 de persoane din 10 ţări.
Sekar Kathiresan, reprezentant al Spitalului general din Massachusetts, a declarat: "În condiţiile în care avem deja metodele eficace de a reduce riscul de producere a infarctui, persoanele care prezintă o probabilitate mare moştenită genetic ar putea beneficia de o atenţie suplimentară".
Cercetătorii au descoperit o nouă legătură între riscul crescut de infarct şi variaţiile genetice care cresc nivelul de eozinofile (celule sangvine implicate în mecanismul de inflamare).

Subiecte în articol: oameni de stiinta