Antena 3 Externe ?Zidane, o viaţă secretă?. Faţa ascunsă a celui mai mare jucător din fotbalul modern

?Zidane, o viaţă secretă?. Faţa ascunsă a celui mai mare jucător din fotbalul modern

24 Sep 2008   •   19:46
?Zidane, o viaţă secretă?. Faţa ascunsă a celui mai mare jucător din fotbalul modern

Momentul mult aşteptat de fanii unuia dintre cei mai apreciaţi fotbalişti ai tuturor timpurilor a sosit. Nici nu a ajuns bine pe rafturi şi biografia ?Zidane, o viaţă secretă? stârneşte controverse. Autoarea cărţii, jurnalista Besma Lahouri, conturează un portret controversat al faimosului jucător de fotbal. Lahouri îi dezvăluie afacerile şi modul discret sau paranoic de a-şi administra celebritatea, informează revista L'Expresse.

Manuscris cu istorie tumultoasă

Duminică, 30 martie 2008, orele 20.00. Christophe Deloire, director al editurii la care a apărut cartea, se întoarce în apartamentul său din arondismentul 15, Paris. Câţiva poliţişti, preveniţi de o vecină, îl aşteaptă pe palier. Uşa apartamentului fusese spartă, dispăruseră un computer, un aparat foto şi o cutie de bijuterii. În mod surprinzător, printre documentele aflate în calculator se găsea şi biografia lui Zinedine Zidane.

"ZIDANE, O VIAŢĂ SECRETĂ" Foto: www.chapitre.com

Cinci zile mai târziu, locuinţa unei prietene a Besmei Lahouri este prădată de hoţi. Un alt calculator este sustras şi o nouă copie a biografiei este furată.

În iulie, câţiva poliţişti verifică apartamentul Besmei Lahouri. Aceştia doreau să afle dacă în locuinţa jurnalistei sunt ascunse microfoane sau dacă îi sunt ascultate convorbirile telefonice. Ancheta nu a dat niciun rezultat până la acest moment.

Sistemul din spatele starului

?E un sfânt, un zeu în viaţă, o legendă mondială. Să scrii o carte derspre el e aproape blasfemie. Nu se face! E interzis! Apropiaţii se îngrozesc numai la gândul că se poate iniţia o anchetă în cazul său. De ce atâtea secrete? Zidane însuşi se ţine la distanţă de această biografie. Pentru el, e imposibil de imaginat că povestea vieţii sale poate fi scrisă de cineva care nu îi e fan. Adoră-l sau taci!? ( ?Zidane, o viaţă secretă? - Besma Lahouri).

Apropiaţii evită să vorbească despre viaţa sau activităţile fotbalistului. Motivele nu se cunosc, fapt care a generat numeroase speculaţii, inclusiv că Zinedine Zidane ar fi un paranoic.

?Clanul Zidane?

Viaţa de familie a lui Zizou pare cât se poate de fericită. Zinedine şi soţia sa Veronique s-au cunoscut în adolescenţă. El avea 17 ani, iar ea 18. Cei doi au împreună trei copii: pe Luca (10 ani), pe Theo (6 ani) şi pe mezinul Elyaz (3 ani).

ZIDANE ŞI SOŢIA SA VERONIQUE Foto: www.oddsnark.com

Familia îl sprijină şi în afaceri. Cei patru fraţi şi sora fotbalistului îşi împart societatea Zidane Diffusion.

Noureddine şi-a încheiat cariera sportivă, iar acum este mâna dreaptă a fotbalistului şi omul ?bun la toate?. El e cel care are grijă de copii când Veronique îşi însoţeşte consortul peste hotare, el triază cererile de interviu din partea presei şi tot el are grija de imaginea lui Zizou.

Madjid lucreaza la piscina municipală din Castellane. Farid a practicat fotbalul şi judo. A fost paznic într-un supermarket, iar acum administrează un club micuţ de fotabl şi Zidane Diffusion.

Lila a fost cea mai apropiata de Zidane. Este singura din familie care a urmat cursurile unei universităţi. E căsătorită cu Yannick Pellet şi se ocupă, de asemenea, de afacerile lui Zidane.

Marketing şi viaţă publică

Franck Riboud, patronul firmei Danone, Jaques Bungert, copreşedinte al Young & Rubicam France, Stephane Meunier, realizator de documentare, şi Jamel Debbouze, comic - patru mari personalităţi, cu profiluri diferite. Ce au în comun? Fiecare dintre ei a devenit apropiat al lui Zinedine Zidane, strecurându-se în anturajul său. Aceşti oameni influenţi l-au cunoscut pe Zidane când era deja un star, mai puţin amabil cu necunoscuţii şi deloc uşor de abordat. Nu i-au devenit prieteni, dar fac parte acum din ?galaxia? lui Zidane.

Meunier l-a cunsocut pe fotbalist pe când turna documentarul mitic ?Les Yeux dans les Bleus? (?Ochii pe albaştri?). Stephane devine cineastul oficial al fotbalistului. Toate documentarele sale sunt produse de Canal +.

Lucrurile stau diferit în privinţa lui Jamel Debbouze. Exuberanţa comicului nu l-a sedus pe Zidane, care se ţine departe de exhibiţionişti. Totusi, glumele şi buna dispoziţie a lui Debbouze i-au descreţit fruntea fotbalistului şi, în curând, aveau să petreacă împreună, să meargă la cumpărături sau să viziteze Madridul. Jamel este cel care a încercat să îl convingă pe Zidane să susţină, în mod official, candidatura lui Segolene Royal la alegerile prezidenţiale din Franţa, în 2007.

Totuşi, cei care l-au transformat pe Zidane într-o ?icoană? de marketing rămân Riboud şi Bungert. Patronul Danone spune despre Zizou că, deşi a abandonat şcoala la vârsta de 15 ani si nu a mai avut timp să se dedice cărţilor, ei îi sunt alături pe drumul pe care şi l-au construit.

Excluşii

Paranoia de care Zidane dă dovadă în relaţiile sale cu lumea înconjurătoare pare a fi justificată, ţinând cont că este ţinta numeroaselor întreprinderi care vor să îşi promoveze produsele. Dacă cineva dintre apropiaţii săi îndrăzneşte să-i pericliteze intimitatea, vorbind despre el în public aspecte diferite de cele profesionale, ia măsuri drastice: nu îi mai adresează niciun cuvânt timp de luni bune, iar individul poate fi exclus ?din galaxie?.

Umiţi de spiritul vindicativ al fotbalistul, unii preferă, totuşi, să păstreze tăcerea sau să mimeze indiferenţa. Într-un final, clachează, nemaisuportând tăcerea omului pe care credeau că l-au ?domesticit?.

Michel Drucker, faimos jurnalist şi prezentator TV, a devenit, în scurt timp, prieten intim al familiei Zidane, însă i-a subestimat caracterul suspicios.Drucker l-a cunoscut pe Zinedine Zidane în 1998. După toate politeţurile de rigoare, Zizou a recunoscut că părinţii săi sunt mari fani ai omului de televiziune. Drucker a profitat şi i-a cerut fotbalistului numărul de telefon al tatălui său pentru a-i vorbi.

MICHEL DRUCKER, FOSTUL PRIETEN AL FOTBALISTULUI Foto: www.linternaute.com

I-a vizitat toată familia despre care are numai cuvinte de laudă. Întrebat când va relua legătura cu Zidane, Drucker se fâstâceşte şi spune că nu şi-au mai vorbit din noiembrie 2006.

?Am incercat să vorbesc cu el şi cu părinţii şi fratele său, Noureddine?, spune Drucker. În zadar! Zidane a rupt orice legatură cu vedeta de televiziune.

Motivul? Aparent stupid. Într-o emisiune moderată de Drucker, unul dintre invitaţi a realizat o caricatură a fotbalistului alături de Adriana Karembeu, un manechin slovac.

Avantajele celebrităţii

?Zidane, o viaţă secretă? cuprinde un capitol numit" Chestiunea dopajului", în care autoarea dezvăluie detalii din culisele Jocurilor Mondiale din 1998. Zidane fusese expulzat din meciul Franţa-Arabia Saudită. Regulamentul prevede ca, în asemenea cazuri, jucătorului să i se facă un test antidoping, dar un medic de la FIFA spune că lucrurile nu au stat deloc aşa în cazul lui Zinedine Zidane. E, deci, clar că fotbalistul beneficia de un statut privilegiat în breaslă şi că nimeni nu ar fi îndrăznit să îi pună la îndoială onestitatea.

Publicitate nedorită

În februarie 1998, compania Leader Price iniţiază o mare campanie de publicitate, avându-l în prim-plan pe Zizou. ?Îmi place să vă fac să câştigaţi!?, spune Zidane de pe afişele răspândite pe chioşcuri. În mai puţin de un an, figura emblematică a fotbalistului a determinat o creştere explozivă a popularităţii echipei nationale franceze, de la 23% la 74%.

CAMPANIA LEADER PRICE Foto: www.ulfablabla.free.fr

Nici de această dată mediatizarea nu e pe placul lui Zizou, care lanseazã acuzaţii dure la adresa celor de la Leader Price. ?M-aţi făcut să-mi fie ruşine prin reclama aceasta, nu ar fi trebuit să vă ascult, sunteti toţi la fel!?, se revolta fotbalistul.

În 1999, un alt apropiat ?încasează? reproşurile: nimeni altul decât prietenul său din copilarie Mustapha, care l-a luat peste picior într-o emisiune televizată.

Afacerile din spatele fotbalului

Tot în 1998, Zidane devine imaginea parfumului Eau Sauvage de la Dior. Directoarea secţiei de parfumuri întreprinde toate demersurile necesare pentru ca fotbalistul să îi accepte oferta. Propunerea venea într-un moment bun. Zinedine Zidane dorea să pătrundă în universul luxului. Pentru o şedinţă foto de trei ore, Zizou a câştigat două milioane de franci.

ZIDANE PROMOVEAZĂ PARFUMUL "EAU SAUVAGE" DE LA DIOR Foto: www.perso.numericable.fr

Curând, Zidane a învăţat că îşi poate exploata celebritatea şi a ridicat tariful. Astfel că firme precum Adidas, Ford, Danone, Orange, le Groupe Zannier, Generali şi mulţi alţii au plătit mult mai mult pentru ca Zizou să le promoveze produsele. Orange i-a oferit 6 milioane de euro pe 3 ani, iar Generali şi Grand Optical încă îi plătesc 500.000 de euro anual.

Sursă foto articol: www.canada.com/vancouversun

Antena3.ro

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close