Site-urile
de video sharing precum YouTube ?culeg roadele? grevei
scenariştilor din Statele Unite. Potrivit măsurătorilor efectuate
de Nielsen Online, unele dintre aceste site-uri şi-au dublat
traficul de la începerea grevei, din octombrie. Conform Pew
Internet, aproape jumătate (48%) dintre americanii care au folosit
internetul au vizitat un site de video sharing în anul 2007.
Într-o zi obişnuită, aproximativ 15% dintre americani au
vizionat sau au postat un video pe un asemenea site. Din cauza grevei
scenariştilor, mai multe dintre serialele cunoscute nu mai sunt
filmate, iar americanii au apelat la alternativa oferită de
internet.
Audienţa YouTube a crescut cu 18 procente în primele
două luniu de la începerea grevei, iar site-urile magi noi
precum Crackle au cunoscut de asemenea creşteri de audienţă fără
precedent. Audienţa de 1,2 milioane de vizitatori din septembrie şi
octombrie s-a dublat în lunile noiembrie şi decembrie.
?Aceasta
este o creştere mai mare decât se poate vedea în mod
obişnuit într-o perioadă aşa de scurtă, iar greva ar pute
să fie factorul care a influenţat-o?, a declarat Alex Burmaster,
analist al Nielsen
Online, citat de BBC News. Site-urile
de video sharing sunt din ce în ce mai implicate în
aspecte care îi interesează pe americani în viaţa de zi
cu zi.
În vara anului trecut, YouTube a prezentat împreună
cu gigantul tv CNN, o dezbatere prezidenţială. În cele două
ore ale show-ului la care au luat parte cei opt candidaţi ai
democraţilor aceştia au răspuns întrebărilor care au fost
adresate de populaţie prin intermediul internetului.
Antena3.ro