Antena 3 CNN High Tech Astronomii au descoperit cea mai mică planetă extrasolară

Astronomii au descoperit cea mai mică planetă extrasolară

03 Iun 2008   •   14:19

Astronomii au desoperit cea mai mică planetă extrasolară care orbitează în jurul unei stele, o lume distantă, care are o masă de doar trei ori mai mare decât planeta noastră, anunţă BBC. Desoperirea unei planete cu o masă similară cu cea a Pământului este considerată "Sfântul Graal" al cercetărilor în domeniul planetelor care se află dincolo de sistemul nostru solar. Oamennii de ştiinţă doresc să găsească alte planete, pe care s-ar putea dezvolta viaţa.

Planeta descoperită orbitează în jurul unei stele care are la rândul ei o masă foarte redusă. Astronomii au găsit noua lume folosind o tehnică numită "gravitational microlensing." Această tehnică profită de faptul că lumina este reflectată în momentul în care se află în zona unui obiect masiv, aşa cum este o stea.

Planeta, care are de 3,3 ori mărimea Pământului, a fost numită MOA-2007-BLG-192Lb. Unii cercetători au sugerat faptul că planeta ar putea avea o atmosferă densă, şi chiar au speculat că este posibil să existe un ocean pe suprafaţa acesteia.

Telescopul James Webb, care este programat pentru lansare, de către NASA, în 2013, ar putea să caute semne de viaţă pe suprafaţa mai multor planete aflate în vecinătatea Soarelui şi cu dimensiuni asemănătoare cu cele ale Pământului.

Pensii mai mari pentru români, cu aceste acte