'Aceste solicitări par să fi transmise de o instituţie financiar-bancară şi, indiferent de informaţiile comunicate/cerute în mesaj (oferte promoţionale, oportunităţi premii, schimbare a practicilor de securitate), persoanele vizate nu trebuie să ofere nicio informaţie, deoarece o bancă nu solicită niciodată date de identificare bancară prin intermediul poştei electronice', precizează Banca Carpatica. Banca a luat măsuri pentru blocarea atacului, respectiv blocarea site-ului clonă, sesizarea organelor de anchetă şi campanie de informare a publicului larg.
Potrivit comunicatului, securitatea sistemelor informatice BCC nu a fost pusă în pericol. Atacul de tip 'phishing' presupune înşelarea încrederii persoanelor vizate, prin însuşirea unei false identităţi în mediul Internet, fără afectarea fizică/informatică a sistemelor instituţiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea băncii şi destinate utilizatorilor de poştă electronică, sunt realizate astfel încât să poată fi considerate informări oficiale şi legitime ale băncii.
Rompres
Ştiri video recomandate