Clienţii
Piraeus Bank au primit o veste proastă marţi, fiind înştiinţaţi
printr-un mesaj, aparent trimis de angajaţii băncii, că au ?3
rate restante la linia de credit cu ipoteca CASAcum?. Într-un
comunicat de presă remis Antena3.ro, conducerea Piraeus Bank a
precizat că ?banca nu este implicată în acest proces de
e-mailing?, fiind vorba despre un mesaj de tip phishing.
Mai
mult, Mădălina Nistor, PR Manager la Piraeus Bank, ne-a informat că
mesajele electronice au fost trimise în numele băncii către
mai mulţi cetăţeni, fie că erau sau nu clienţi ai Piraeus Bank.
?Banca recomandă celor care au primit un asemenea e-mail să
ignore mesajul şi să nu dea curs cererilor care prevăd dezvăluirea
codului de acces şi a PIN-ului pentru accesarea serviciul Piraeus
Online Banking?, se arată în comunicat.
În
mesajul trimis de la adresa [email protected],
clienţilor le era adus la cunoştinţă că ?la data de 25/06/2008
aveţi o datorie restantă faţă de banca Piraeus Bank în
valoare de 2,452.90 EUR (...), rezultând din nerespectarea
obligaţiilor din contractul de credit încheiat cu Piraeus
Bank?. Clienţii erau apoi informaţi că în cazul
neîndeplinirii obligaţiilor contractuale, ?banca este în
drept să declare scadenţa anticipată a creditului?.
În
final era postat un link prin care clienţii erau invitaţi să
contacteze Piraeus Bank ?privind linia de credit cu ipotecă?.
Adresa nu avea însă nicio legătură cu Piraeus Bank, în
urma accesării link-ului cu adresa http://trainermentor.com/
cetăţenii fiind redirecţionaţi către un alt site. Aici erau
solicitate datele de conectare la serviciul Piraeus Online Banking.
Odată
conectaţi (n.r. datele introduse putea fi şi fictive), clienţii
erau rugaţi să completeze un formular ?pentru a nu declara
scadenţa anticipata a creditului?, urmând ca apoi un
operator Piraeus Bank să îi contacteze în cel mai scurt
timp. Printre datele cerute în formular se regăseau şi Codul
Numeric Personal, Numărul cardului, Codul de verificare al cardului,
data expirării cardului şi, bineînţeles, PIN-ul.
Antena3.ro