Noile media şi jurnalismul online încep să se afirme
într-o lume dominată până nu demult de presa scrisă şi
televiziune. Firmele old media se arată din ce în ce mai
interesate de noile media, potrivit jurnaliştilor de la Financiarul.
Astfel cei care se ocupă cu
maximă seriozitate de asemenea afaceri au mari şanse să aibă
succes. Cu puţin timp în urmă, editorul ?The Guardian? a
cumpărat ContentNext, un blog de jurnalism şi media, pentru care a
plătit suma de 30 de milioane de dolari.
Potrivit
Financiarul, compania Guardian News and Media, care editează ?The
Guardian? şi ?The Observer?, a decis să facă această
achiziţie pentru a-şi spori prezenţa în zona on-line şi
după ce au fost impresionaţi de calitatea articolelor publicate pe
www.paidcontent.org,
site-ul cu pricina.
Siteul
lui Rafat Ali, lansat în 2002 ca un blog personal, a devenit o
colecţie de articole care puteau fi preluate de mass-media numai
daca acestea indicau sursa. Autorul blogului a declarat că iniţial
el a dorit să arate ce fel de jurnalism poate să facă, ce fel de
articole poate să scrie, privindu-şi blogul ca pe un CV online.
În
2004 a început să angajeze oameni şi uşor blogul saă a
devenit o afacere. Profitabilă se pare, în condiţiile în
care Guardian News and Media s-a oferit să plătească 30 de
milioane de dolari pentru preluarea site-ului.
Achiziţia
ContentNext aduce compania Guardian News and Media între primii
jucători pe segmentul media on-line, dar concurenţa este acerbă,
cu noi bloguri şi noi site-uri lansate pe bandă rulantă în
Statele Unite. ContentNext îşi va păstra brandul şi va fi în
continuare un grup independent în cadrul corporaşiei media
britanice. În prezent, 14 persoane lucrează la patru bloguri
de specialitate, din domeniul gadgeturilor şi al tehnologiei, dar şi
din alte domenii. În Marea Britanie şi India, site-ul are
ediţii speciale, acoperind ştirile ?locale?.
Antena3.ro