Când doi se bat, al treilea
câştigă. Pare să fie noua strategie a companiei Google care
a anunţat marţi lansarea propriului browser web, Google Chrome.
Browserul va ameninţa direct cei doi mari jucători de pe piaţă,
Microsoft Internet Explorer şi Mozilla Firefox. Prin această
lansare, Google încearcă să cucerească şi ultima redută,
pentru a deveni lider de piaţă în toate domeniile legate de
internet şi de utilizarea acestuia.
Ce aduce nou Google Chrome, pentru că
într-o lume în care 70 % dintre utilizatorii de internet
folosesc Explorer-ul, iar Mozilla Firefox s-a luptat ani la rând
pentru a-i smulge acestuia un 20% din cota de piaţă, nu poţi spera
că doar lansând un nou browser vei avea succes.
Google descrie noul browser ca pe o
?experienţa de internet mai bună?. Chrome foloseşte tab-uri,
însă spre deosebire de alte browsere, dacă unul dintre
acestea se blochează, nu va duce la blocarea celorlalte ferestre.
O altă inovaţie adusă de Chrome este
că bara în care utilizatorii pot scrie adresele URL
funcţionează de asemenea şi ca o căsuţă de căutare. Spre
exemplu, dacă în bara denumită generic ?the omni box?
scrii adresa www.vancouversun.com,
vei fi direcţionat către pagina publicaţiei canadiene. Dacă scrii
doar Vancouver Sun pagina va întoarce rezultatele căutării.
De
fiecare dată când se deschide un nou tab, Chrome oferă o
serie de opţiuni alese în general din ultimele site-uri
accesate sau din cele mai des accesate. De asemenea există
posibilitatea ca browserul să nu reţină paginile pe care le
accesezi, prin setarea modului ?incognito?.
Într-un
articol din Wall Street Journal, Chrome este descris ca un produs
?inteligent şi inovativ?, însă se arată faptul că mai
trebuie lucrat la anumite caracteristici comunce altor browsere.
Chrome
se poate downloada deja de pe internet, în mod gratuit. Puteţi downloada noul browser aici.
Cu
toate că este vorba de Google, presa internaţională nu crede că
Internet Explorer-ul va fi foarte afectat de lansarea noului browser
web. Cel puţin, nu pe termen scurt. Doug Anmuth,
analist la Lehman Brothers din New York, consideră că Google Chrome
ar putea să câştige 20% din cota de piaţă în
aproximativ 2 ani de la lansare.
Antena3.ro