Dell, unul din cele mai cunoscute
branduri de pe piaţa IT, va investi în acest an 23 miliarde de
dolari în componente electronice din China, iar anul următor
29 de miliarde de dolari. În domeniul hardware, concurenţa se
bazează mai mult pe preţ şi eficienţă decât pe calitate şi
branding. Astfel aceste lucruri fac China un furnizor foarte
important pentru componentele electronice.
Dell nu este singura companie care
apelează la oferta din China, pentru a rămâne în
competiţie şi pentru a reduce costurile. În noiembrie 2007,
Cisco Systems, un mare producător american de echipamente de reţea,
a anunţat că va achiziţiona de la furnizorii chinezi componente ce
îşi vor dubla valoarea în următorii 5 ani, estimată la
16 miliarde de dolari.
Datorită faptului că Dell se bazează
pe piaţa americană pentru jumătate din vânzările sale,
producătorul hardware ar putea fi cel mai afectat de recesiunea
economiei din SUA.
"China este una dintre pieţele
cele mai dinamice şi cu ritmul cel mai rapid de dezvoltare din lume,
şi am realizat afaceri şi investiţii importante acolo în
ultimii zece ani", a declarat directorul şi fondatorul Dell,
Michael Dell.
Compania americană a pierdut, în
2006, prima poziţie în clasamentul celor mai mari producãtorii
de PC-uri în favoarea HP.
Antena3.ro