Antena 3 CNN High Tech Doi cercetători români, premiaţi de Barack Obama pentru studii în domeniul fizicii şi ingineriei electronice

14 Dec 2010   •   10:24

Doi cercetători români, care şi-au câştigat faima în străinătate, au fost premiaţi chiar de preşedintele Statelor Unite, Barrack Obama. Emilia Moroşan, profesor la Universitatea Rice din Texas, a fost răsplătită pentru studiile sale în domeniul fizicii. Iar profesorul Eric Pop s-a remarcat în inginerie electronică. Ceremonia a fost organizată la Casa Albă.

85 de tineri au fost vedetele Galei premiilor pentru ingineri şi oameni de ştiinţă aflaţi la început de carieră. Printre ei s-a numărat şi Emilia Moroşan - o tânără de 34 de ani, originară din Suceava. Ea a studiat la facultatea de fizică a Universităţii Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, pe care a absolvit-o în 1999.

“A terminat anul I cu 9.20, anul VI cu 9.66. Era printre primii 10, 15 studenţi din an, fără să se remarce în mod deosebit”, a declarat dr. Mihai Toma, profesor universitar de fizică la Univ al. Ioan Cuza din iasi.

În urmă cu 10 ani Moroşan a plecat în America şi şi-a continuat studiile la Universitatea din Iowa. În prezent, ea este profesor asistent de fizică, astronomie şi chimie la Universitatea Rice din Houston, Texas

“Era profundă, avea darul să explice aşa cum a înţeles, şi asta i-a folosit”, a spus dr. Mihai Toma.

La universitatea din Huston există şi un laborator care îi poartă numele. Alături de Emilia Moroşan, un alt cercetător de origine română a fost premiat la gala din acest an de la Washington.

Eric Pop este profesor-asistent în inginerie electrică şi informatică la Universitatea din Ilinois. S-a stabilit peste ocean când avea doar 17 ani. De-a lungul carierei, şi el a fost distins cu mai multe premii.

Subiecte în articol: romani Barack Obama Casa Alba ceremonie gala