“Financial Times” a anunţat luni
că va spori conţinutul gratuit de pe site-ul său, la puţin timp
după anunţul unei măsuri asemănătoare luate de “New York
Times” şi al unui proiect în acest sens al “Wall Street
Journal”. Anunţând un nou “sistem de plată inovator şi o
extindere a site-ului”, Ien Cheng, editorul site-ului FT.com, a
indicat că articolele şi datele care sunt în prezent
rezervate abonaţilor vor fi gratuite începând de la
mijlocul lunii octombrie, în limita de 30 pe lună. Dincolo de
acest număr, un abonament va rămâne necesar. “New York
Times” a anunţat deja la mijlocul lunii septembrie că site-ul său
va deveni gratuit, publicitatea online compensând veniturile
din abonamente.
Cotidianul “New York
Times” este în prezent în întregime
gratuit pe site-ul său. Arhiva ziarului, chiar numerele datând
din 1987 până în prezent, va putea fi consultată, de
asemenea, precum şi cea din 1851 până în 1922. Unele
numere vor fi consultate totuşi contra cost.
"Wall Street Journal",
singurul mare ziar american care are încă un site aproape în
întregime pe bază de abonament, a indicat recent că pagina sa
electronică va deveni gratuită, după ce Dow Jones, compania-mamă
a WSJ, a fost cumpărată de grupul magnatului Rupert Murdoch, News
Corp.
Rompres