Doi reprezentanţi ai Google au prezentat joi în cadrul Conferinţei World Wide Web de la Beijing o lucrare despre ceea ce cercetătorii numesc VisualRank, un algoritm care combină metode de recunoaştere a imaginilor cu tehnici de indexare şi clasificare a imaginilor care sunt similare.
În prezent, căutarea de imagini se bazează pe textul asociat acestora, nefiind foarte exactă.
În ciuda eforturilor oamenilor de ştiinţă, tehnologia analizării imaginilor nu s-a dezvoltat foarte mult, faţă de alte domenii. Astfel, după ce s-a reuşit detectarea feţelor umane în fotografii, identificarea altor obiecte a rămas încă în urmă.
Google nu este prima companie care a încercat să perfecţioneze căutarea de imagini. Riya, o companie din Sillicon Valey, a introdus în 2006 Like.com. Serviciul, care se adresează cumpăraturilor online, face posibilă selectarea unui anumit atribut vizual al produsului, cum ar fi o anumită nuanţă sau un tip de cataramă, pentru ca apoi să fie găsite toate produsele care conţin atribute similare.
Mai degrabă decât o căutare de text, folosind cuvintele asociate fotografiilor, servciul se bazează pe abilitatea de a identifica forme sau obiecte care ar fi greu de descris în text, a declarat Munjal Shah, directorul executiv al Riya.
Antena3.ro
Ştiri video recomandate