
Google a anunțat, în cadrul conferinţei I/O 2025, extinderea accesului la "Project Mariner", agentul său experimental de inteligență artificială capabil să navigheze și să utilizeze site-uri web, pentru mai mulți utilizatori și dezvoltatori. Compania susține că a îmbunătățit semnificativ funcționalitatea acestuia, putând acum să gestioneze aproape o duzină de sarcini simultan, scrie Tech Crunch.
Abonații din SUA ai noului plan AI Ultra, care costă 249,99 de dolari pe lună, vor avea acces la "Project Mariner", iar Google promite că suportul va fi extins în curând și în alte țări. De asemenea, compania va integra capabilitățile Mariner în API-ul Gemini și în Vertex AI, permițând dezvoltatorilor să construiască aplicații bazate pe acest agent.
Lansat inițial la sfârșitul anului 2024, "Project Mariner" este cel mai ambițios demers al Google de a transforma interacțiunea utilizatorilor cu internetul prin intermediul agenților AI. La lansare, liderii diviziei Google Search au declarat că "Project Mariner" reprezintă o schimbare fundamentală în experiența utilizatorului, în care oamenii vor delega tot mai multe sarcini unui agent AI, în loc să acceseze direct site-uri și să efectueze manual acele acțiuni.
Spre exemplu, utilizatorii Mariner pot cumpăra bilete la un meci de baseball sau face cumpărături online fără a accesa un site terț – interacționează cu agentul AI, care vizitează site-urile și execută sarcinile în numele lor.
"Project Mariner" concurează cu alți agenți AI pentru navigarea web, precum Operator de la OpenAI, Nova Act de la Amazon și Computer Use de la Anthropic. Toate aceste instrumente se află încă în stadiu experimental, iar potrivit TechCrunch, prototipurile existente sunt lente și adesea inexacte.
Totuși, Google afirmă că a ținut cont de feedback-ul primilor utilizator pentru a îmbunătăți agentul. Un purtător de cuvânt al companiei a declarat pentru TechCrunch că Mariner a fost actualizat să ruleze pe mașini virtuale în cloud, similar cu agenții AI ai OpenAI și Amazon. Această schimbare le permite utilizatorilor să lucreze la alte proiecte în paralel, în timp ce Project Mariner finalizează sarcinile în fundal. Noul sistem poate gestiona până la 10 sarcini simultan.
Această actualizare aduce o îmbunătățire semnificativă față de versiunea anterioară a agentului, care funcționa direct în browserul utilizatorului. Așa cum se remarca într-o recenzie inițială, designul anterior nu permitea utilizarea altor file sau aplicații cât timp agentul era activ, contrazicând scopul unui asistent AI – acela de a lucra în locul tău fără să-ți blocheze activitatea.
În lunile următoare, Google va integra "Project Mariner" în modul AI, noua experiență de căutare Google bazată pe inteligență artificială. Inițial, aceasta va fi disponibilă doar prin Search Labs, platforma de testare a funcțiilor experimentale. Google colaborează deja cu parteneri precum Ticketmaster, StubHub, Resy și Vagaro pentru a susține anumite fluxuri agențiale.
Separat, Google a prezentat o demonstrație preliminară a unei alte experiențe agentice, denumită "Agent Mode". Această funcție combină navigarea pe web cu căutarea, integrările și aplicațiile Google. Compania anunță că abonații Ultra vor primi acces la Agent Mode pe desktop în perioada următoare.
La ediția din acest an a Google I/O, compania pare pregătită să transforme în realitate promisiunile agenților AI pe care le face de ani de zile. Project Mariner, Agent Mode și AI Mode par să marcheze începutul unei schimbări importante în modul în care utilizatorii navighează internetul și în felul în care companiile interacționează cu clienții online.
Agenții AI de navigare web au potențialul de a avea un impact major asupra economiei internetului – iar Google pare hotărât să îi lanseze pe scară largă.