Marea
fuziune dintre Microsoft şi Yahoo nu va mai avea loc. Concernul
Microsoft şi-a retras oferta de cumpărare a firmei Yahoo, deoarece
nu s-a ajuns la o înţelegere asupra preţului. Prin această
achiziţie, Microsoft urmărea să creeze un concurent puternic
pentru Google, liderul mondial al publicităţii pe Internet. Yahoo
deţine locul al doilea în top.
Microsoft oferea, în
total, peste 42 de miliarde de dolari, dar conducerea de la Yahoo a
considerat că preţul este prea mic. În ultimă instanţă,
oferta a fost suplimentată cu 5 miliarde de dolari, dar nici aşa nu
a fost acceptată.
Este
o perioadă proastă pentru Microsoft, care trece prin momente grele.
Gigantul Microsoft a înregistrat o scădere
a profiturilor cu 11 procente în luna martie, ajungând la
suma de 4,3 miliarde de dolari. Vânzările la departamentul
care se ocupă de comercializarea pachetului Office, sunt în
"cădere liberă", din cauza cererii scăzute.
Cifrele au
apărut după ultimatumul pe care l-a lansat Microsoft companiei
Yahoo, care trebuie să răspundă la oferta de preluare propusă în
februarie pentru suma de 44,6 miliarde dolari.
Unul dintre factorii
care a contribuit la scăderea profiturilor a fost amenda record pe
care a primit-o Microsoft de la Comisia Europeană, în valoare
de 497 milioane de euro, pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţă.
În acelaşi timp, companiei Yahoo îi merge din bine în
mai bine, anunţând, la sfârşitul lunii aprilie,
triplarea profiturilor în primele trei luni ale anului 2008.
Acest anunţ a fost făcut ca o încercare de a dovedi că firma
valorează mai mult decât oferta făcută de Microsoft.
Antena3.ro