Antena 3 CNN High Tech NASA anunţă existenţa unei bacterii care se hrăneşte cu arsenic: Va ajuta la descoperirea altor forme de viaţă

Sursa foto: Foto: NASA
02 Dec 2010   •   21:32

NASA a descoperit o nouă formă de viaţă, dar nu extraterestră, ea se află chiar aici, pe Pământ. Astfel, cercetătorii Agenţiei Spaţiale Americane au anunţat, joi seară, în cadrul unei conferinţe de presă extraordinare, organizate la Washington, că, în urma unor teste într-un mediu aspru din California, lacul Mono, au descoperit primele microorganisme de pe Pământ care sunt capabile să crească şi să se reproducă utilizând arsenicul, un element chimic toxic. Microorganismele înlocuiesc arsenicul cu fosforul la nivel celular.

Rezultatele cercetărilor vor ajuta la descoperirea unor noi forme de viaţă, inclusiv extraterestre, susţin cercetătorii americani.

“Definiţia vieţii tocmai s-a extins”, a declarat Ed Weiler, de la NASA. “Pe măsură ce ne intensificăm eforturile de a descoperi semne de viaţă în sistemul nostru solar, trebuie să gândim la o scară mai largă, mai diversificată şi să luăm în calcul viaţa aşa cum o ştim”, a spus el.

Descoperirea va mări orizonturile biologiei şi va ajuta la extinderea căutării vieţii extraterestre, se arată pe site-ul Agenţiei Spaţiale Americane. Rezultatele cercetărilor sunt publicate şi în revista Science Express.

Bacteria proaspăt descoperită, GFAJ-1, face parte din familia mai comună Gammaproteobacteria. Cercetătorii au reuşit chiar să le “crească” în laborator, după ce au luat mostre de noroi din lacul Mono.

“Ştim că unele bacterii pot respira arsenic, dar am descoperit una care face ceva nou: îşi construieşte părţi din arsenic”, a declarat Felisa Wolfe-Simon, cercetător în cadrul Programului de astrobiologie al NASA. “Dacă ceva de pe Pământ poate face ceva atât de surprinzător, la ce altceva ne putem aştepta de la viaţă?”, a mai spus cercetătoarea.

Specialiştii de la NASA au anunţat, în noiembrie, descoperirea unei găuri negre
Aceasta este a doua conferinţă de presă susţinută de NASA în ultima perioadă. La mijlocul lunii noiembrie specialiştii americani anunţau că vor face publică o descoperire "a unui obiect excepţional în vecinătatea noastră cosmică".

Atunci a fost vorba despre dovezi ale celei mai noi găuri negre cunoscute până acum, descoperite de astronomi. Gaura neagră se află în apropierea cosmică, la aproximativ 50 milioane de ani lumină de pământ. Este veche de aproximativ 30 de ani şi reprezintă o oportunitate unică pentru studierea gărurilor negre încă de la formare, potrivit site-ului oficial NASA.

Cercetătorii speră să-i ajute să înţeleagă mai bine cum explodează stelele de mari dimensiuni, care dintre ele lasă loc unor găuri negre sau câte astfel de găuri există în Galaxia noastră.

De asemenea, această gaură neagră ar putea ajuta oamenii de ştiintă să înţeleagă mai bine cum explodează stelele masive, care dintre ele crează găuri negre sau stele neutronice sau câte astfel de corpuri există în galaxia noastră.

NASA anunţă descoperirea unei găuri negre