Antena 3 CNN High Tech NASA studiază aurorele boreale

NASA studiază aurorele boreale

15 Feb 2007   •   21:04
NASA lansează la 16 februarie sateliţii destinaţi studierii aurorelor boreale. Misiunea Themis este coordonată de Universitatea din Berkeley, California, şi va dura doi ani. La fiecare patru zile, sateliţii vor fi aliniaţi deasupra Americii de Nord pentru a studia eventuala formare a aureolelor boreale. La sol, aproximativ 20 de staţii din Alaska şi Canada vor fotografia aceste fenomene luminoase multicolore spectaculoase.

"Este vorba de un proiect ambiţios pentru descoperirea mecanismului acestor raze de lumină care atestă existenţa magnetosferei terestre care ne protejează de efectele mortale ale vânturilor solare", a spus Frank Snow, responsabilul misiunii THEMIS.

THEMIS este conceput pentru a determina momentul, locul şi cauza eliberării vânturilor de particule solare înmagazinate în câmpul magnetic din atmosfera terestră înaltă, fenomen care provoacă ploi de electroni care creează spectacolul de lumini multicolore. Cercetătorii studiază acest fenomen de peste 30 de ani, fără să fi reuşit până acum să afle cauzele acestuia.

Potrivit Mediafax, costurile acestui proiect se ridică la 200 de milioane de dolari.

Se apropie ciclonul! ANM: ”Atenție! Vor fi fenomene intense"