Antena 3 CNN High Tech NASA va lansa satelitul Glory, care va studia încălzirea globală

NASA va lansa satelitul Glory, care va studia încălzirea globală

Sursa foto: Foto: spacefellowship.com
21 Ian 2011   •   17:54

NASA va lansa, la sfârşitul lunii februarie, satelitul Glory, care va avea misiunea de a analiza felul în care Soarele şi aerosolii influenţează clima terestră, au anunţat responsabilii acestei misiuni spaţiale, citaţi de AFP.

Satelitul Glory, a cărui lansare va avea loc pe 23 februarie, la ora 10.0 GMT, de la baza ariană Vandeberg din California, va continua să efectueze măsurători ale energiei solare şi ale radiaţiei solare, începute în urmă cu peste 30 de ani.

Aceste măsurători sunt indispensabile pentru oamenii de ştiinţă, interesaţi să descifreze misterul principalelor necunoscute în ceea ce priveşte schimbările de climă.

"Glory îi va ajuta pe cercetători să înţeleagă mai bine una dintre cele mai mari probleme din domeniul schimbărilor de climă, identificate de Grupul interguvernamental de experţi în evoluţia climei (GIEC): cuantificarea influenţei aerosolilor asupra echilibrului termic al planetei noastre", a declarat Michael Freilich, directorul departamentului Ştiinţe ale Pământului din cadrul NASA.

Satelitul va fi echipat cu două instrumente concepute special pentru analizarea unor elemente complexe din sistemul climatic terestru.

Primul dintre acestea se numeşte "Aerosol Polarimetry Sensor" şi va studia aerosolii care pot influenţa clima terestră, prin absorbţia sau reflecţia razelor solare şi prin modificarea norilor şi a volumului de precipitaţii.

Al doilea instrument se numeşte "Irradiance Monitor" şi măsoară energia solară absorbită de Terra.

Glory, care va fi plasat pe o orbită joasă (la o altitudine de 704 kilometri), se va alătura astfel "flotei" de sateliţi de observare a Terrei, numită "Afternoon Constellation" sau "A-train".

Subiecte în articol: NASA incalzire globala satelit