
Compania de Inteligență Artificială OpenAI, care a dezvoltat algoritmul ChatGPT, intenționează să-și lanseze propriul web browser care să fie un competitor direct pentru Google Chrome, browser-ul care domină piața în prezent, au declarat trei persoane familiarizate cu planul, conform CNBC.
Noul browser urmează să fie lansat în săptămâniile viitoare și va folosi inteligența artificială pentru a schimba fundamental modul în care oamenii folosesc internetul.
În același timp, folosirea acestui browser va oferi OpenAI mai mult acces direct la ceva esențial pentru succesul Google de până acum – datele utilizatorilor.
Dacă ar urma să fie adoptat de cei 400 de milioane de utilizatori săptămânali ai ChatGPT, browser-ul OpenAI ar putea să pună presiune pe o componentă cheie a modelului de venituri al Google, principalul său rival.
Chrome este un pilon esențial al sistemului de venituri al Google, care funcționează prin reclame și furnizează peste trei sferturi din banii care intră în companie.
Chrome oferă informații despre utilizatorii săi către Alphabet, compania-mamă a Google, acestea fiind de ajutor în a trimite reclame țintite și a-și maximiza profiturile. În același mod, Google folosește traficul de căutări și-l rerutează spre propriul motor de căutare.
Browser-ul OpenAI este dezvoltat pentru a menține interacțiunea cu utilizatorul într-un chat de tip ChatGPT, nu prin clicuri care să ducă spre site-uri, așa cum e Google.
Un web browser ar putea să permită OpenAI să-și integreze direct algoritmii de inteligență artificială, precum Operator, în experiența de browsing, permițând, astfel, browser-ului să realizeze acțiuni în numele utilizatorului.