OpenAI a lansat marți, în India, un nou plan de abonament la prețul de 399 de rupii (aproximativ 4,57 dolari) pe lună – cea mai ieftină ofertă a companiei de până acum – în încercarea de a-și consolida prezența pe a doua cea mai mare piață a sa, ca număr de utilizatori, scrie CNBC.
Noul plan, denumit ChatGPT Go, oferă acces extins la cel mai recent model GPT-5 și la alte funcții la un cost mai redus, a anunțat compania sprijinită de Microsoft într-un comunicat publicat pe site-ul său.
Nick Turley, responsabil de produs pentru ChatGPT, a scris pe o rețea socială că planul include limite de mesaje de zece ori mai mari decât în varianta gratuită, alături de posibilitatea suplimentară de a genera imagini, încărca fișiere și de a utiliza o memorie dublă.
„Oferirea unui ChatGPT mai accesibil a fost una dintre cele mai mari cerințe din partea utilizatorilor! Lansăm Go mai întâi în India și vom învăța din feedback înainte de a extinde în alte țări”, a precizat Turley.
În prezent, OpenAI mai are două planuri plătite: ChatGPT Plus, la 1.999 de rupii pe lună în India (sau 20 de dolari la nivel internațional), și ChatGPT Pro, care costă 19.900 de rupii pe lună în India (200 de dolari internațional).
În februarie, directorul executiv al OpenAI, Sam Altman, s-a întâlnit cu ministrul indian al IT-ului, Ashwini Vaishnaw, pentru a discuta planurile țării de a dezvolta un ecosistem AI la costuri reduse. Altman a lăudat ritmul rapid al adoptării inteligenței artificiale în India, numind-o o piață importantă pentru companie.
Cel mai recent model al companiei, GPT-5, a fost lansat la începutul acestei luni și a stârnit reacții mixte. Unele critici au vizat lipsa unei interfețe intuitive, ceea ce a determinat compania să restabilească accesul, pentru abonații plătitori, la modelele anterioare GPT-4.