Studenţii care folosesc Facebook atunci când învaţă obţin rezultate semnificativ mai scăzute faţă de cei care nu fac acest lucru, potrivit psihologilor citaţi de Dailymail.co.uk.
Un studiu în acest sens a scos la iveală faptul că rezultatele la examene ale celor care utilizează reţelele sociale în timp ce lucrează, chiar dacă acestea sunt doar deschise în background, sunt cu 20% mai scăzute.
Cercetătorii spun că descoperirile subminează teoriile conform cărora tinerii sunt mai buni la efectuarea mai multor sarcini simultan pe gadget-urile digitale.
?Problema este că cei mai mulţi oameni rulează constant în background, în timp ce lucrează, Facebook sau alte site-uri de socializare, împreună cu e-mail-ul şi, probabil un serviciu de mesagerie instantă?, a declarat autorul studiului, profesorul Paul Kirschner.
?Studiul nostru sugerează că, în timp ce oameni pot crede că schimbarea constantă a sarcinilor le permite să realizeze mai multe într-un timp mai scurt, realitatea este că măreşte timpul necesar pentru îndeplinirea lor şi conduce la o serie de greşeli?, arată profesorul.
Echipa sa a efectuat studiul pe 219 studenţi ai unei universităţi americane, cu vârste între 19 şi 54 de ani.
Antena3.ro