Antena 3 CNN High Tech Test WWW: Record de accesări şi tehnologie new media pentru ziua învestirii lui Obama

Test WWW: Record de accesări şi tehnologie new media pentru ziua învestirii lui Obama

Test WWW: Record de accesări şi tehnologie new media pentru ziua învestirii lui Obama
Sursa foto: obama new media
21 Ian 2009   •   10:51

O ceremonie de învestitură ce promite să aducă schimbarea în America şi în lume a început cu schimbarea modalităţilor de comunicare. În deja tradiţia adusă de campania electorală a actualului preşedinte, dar şi de războaiele din Gaza sau de atacurile teroriste din Mumbai, noua tehnologie a luat prim planul.
Americanii şi lumea întreagă a urmărit evenimetele din ziua de marţi live pe internet, pe bloguri sau vloguri sau pe canalele de socializare. Toate recordurile în materie precedente au fost depăşite cu mult.
Fiecare din marile reţele de ştiri a oferit live pe Web ceea ce a fost cel mai urmărit eveniment pe acest mijloc de comunicare. Aceasta a venit o parte ca necesitate, deoarece mulţi ?telespectatori? erau la serviciu.
A fost, de asemenea, o piatră de hotar, deoarce la ultima cermonie de ianugurare, YouTube nici măcar nu exista.
Cele mai importante portaluri de ştiri- Yahoo.com, CNN.com, MSNBC.com, AOL News, The New York Times, ABC.com, CBS.com, Fox.com, WashingtonPost.com ? toate au difuzat evenimentul pe net.
Akamai Technologies Inc., ce livrează tehnologii pentru video internet pentru numeroase site-uri, declara că inaugurarea a adus 7,7 milioane de oameni ce au urmărit live evenimentul în acelaşi timp.
Aceasta a însemnat o bandă foarte mare pentru numeroase site-uri şi servere, dar, per total, acestea au funcţionat normal, deşi au apărut mici defecţiuni.
Keynote Systems Inc., ce urmăreşte performanţele web ale site-urilor declara că cele mai mari 40 de site-uri au experimentat o încetinire cu 60% a vitezei, în momentul începerii ceremoniei, la ora locală 11 a.m.
Unele companii au ales să combine noile new-media. CNN a făcut un parteneriat cu Facebook (pentru cei ce folosesc reţeaua de socializare) pentru a include pe lângă video şi părerile celor ce erau la faţa locului şi a crea impresia că eşti alături de prieteni.
La ora locală 3.30, CNN.com a calculat că site-ul fusesese accesat pentru 21.3 milioane de live stream- de circa patru ori mai mult faţă de recordul înregistrat pe 4 noiembrie, în ziua alegerilor. De asemenea, în cadrul transmisiilor pe net, utilizatorii au avut de ales între a viziona live transmisia standard sau să transmisia live a unui bal.
Siteul a oferit de asemenea o reconstituire 3D a discursului preşedintelui , realizată din fotografii cu ajutorul unei tehnolgii speciale.
MSNBC.com a raportat peste 9 milioane de 9 milioane de live stream, şi peste 80 de milioane de vizualizări ale paginilor sale. Cu această ocazie, postul a introdus un soft nou de căutare în cadrul unui video cu ajutorul unor cuvinte şi crearea de decupaje proprii pentru postarea sau vizionarea unui videoclip.
Iar Facebook a raportat un număr de 600.000 de postări până la ora locală 13, cu o medie de 4000 pe minut în timpul transmisiilor live, iar în momentul începerii discursului lui Obama- 8500.
Agenţiile de presă relatau că în ziua evenimentului, la Washington, D.C., telefoanele mobile au supraîncărcat reţeaua, cee ce a dus la unele disfuncţionalităţi- o acoperire defectuoasă şi întârzieri de până la o oră a expedierii SMS-urilor. Oricum, companiile se pregătiseră prin instalarea unor stâlpi antene provizorii.
Antena3.ro

×
Parteneri
Schimbare importantă pentru călătorii ce trec prin Gara de Nord
x close