Antena 3 Life Ce se întâmplă în corpul tău când consumi alimente fermentate. Dr. Corina Zugravu: Trebuie să fim atenți să nu cădem în capcană

Ce se întâmplă în corpul tău când consumi alimente fermentate. Dr. Corina Zugravu: Trebuie să fim atenți să nu cădem în capcană

de Georgiana Adam    |    22 Aug 2020   •   23:15
Ce se întâmplă în corpul tău când consumi alimente fermentate. Dr. Corina Zugravu: Trebuie să fim atenți să nu cădem în capcană
Sursa foto: Pixabay

Alimentele fermentate sunt bune pentru organism, consumul lor arătând beneficii în prevenirea bolilor cardiovasculare sau a celor metabolice, precum diabetul. De asemenea, se pot observa îmbunătățiri şi la nivelul sistemului imunitar și cognitiv.  

Produsele fermentate sunt parțial digerate, spun medicii, de aceea, persoanele care nu tolerează lactoza din lapte, de exemplu, pot consuma variante fermentate ale laptelui, precum chefir sau iaurt, deoarece lactoza este parțial descompusă. 

Murăturile sunt bogate în acizi organici, ceea ce facilitează digestia și ajută la absorbția și asimilarea nutrienților de care organismul are nevoie. Funcționarea optimă a sistemului digestiv are efecte benefice asupra întregului sistem imunitar, care devine mai bine pregătit pentru a lupta cu afecțiunile sau alți factori dăunători.

Ce beneficii au alimentele fermentate pentru organism

În ceea ce privește berea, una dintre cele mai populare băuturi obținute printr-un proces de fermentare, au fost identificați în compoziția sa peste 35 de compuși fenolici, aproximativ 80-90% în malț și 10-20% în hamei, care ajută în lupta cu radicalii liberi și reduc efectele toxice ale acestora. 

Efectele benefice se pot obţine însă dintr-un consum moderat, reprezentat de 660ml/zi pentru bărbați și 330 ml/zi pentru femei.    

"Alimentele fermentate pot reprezenta o proporție destul de importantă din dieta noastră obișnuită. Deși au beneficii dovedite, moderația este cheia chiar și în consumul acestor tipuri de alimente, deoarece trebuie să fim atenți să nu cădem în capcana de a consuma în exces grăsimi (din anumite tipuri fermentate de brânză sau cârnați), sare (din castraveți sau varză murată) sau nitriți (din salam sau alte mezeluri)", a declarat dr. Corina Zugravu, președintele Centrului de studii despre bere, sănătate și nutriție.  

Ce se întâmplă în timpul procesului de fermentare

Băuturile și alimentele fermentate sunt rezultatul unui proces natural, prin care materiile prime din conținutul acestora (cereale, fructe, legume, iaurturi, carne sau pește) sunt transformate în substanțe sănătoase de către diferite microorganisme (bacterii, drojdii). 

"În timpul unor procese de fermentare complexe, zaharurile și carbohidrații, descompuși în molecule mai simple, sunt transformați, ceea ce facilitează o absorbție mai ușoară a nutrienților și o îmbunătățire a digestiei. 

Spre exemplu, sucul se transformă în vin, cerealele se transformă în bere, iar carbohidrații în dioxid de carbon, care contribuie la dospirea pâinii", se mai arată în comunicatul remis presei.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close